Wednesday, October 8, 2008

Seminggu Di BONN...

Hmmmmmmmmmmmmmm....aku baru je abis segala mcm pendaftaran kat Jerman...aku mendarat di Amsterdam pada 01.10.08...yupppppppppppppp....bersamaan 01 Syawal...tapi entahlah tak rasa ape pun....mungkin tak nampak ape pun yang unik kat Amsterdam....depa maner celebrate raya....hampesssssssssssssssssssssss....aku nak citer sikit la penerbangan aku....aku tak la sedih mula-mula tu....aku ok je....aku balik Melaka....sempat pi ziarah kubur arwah mak ngan arwah ayah n abang ipar aku....aku bersyukur sekurang-kurang nyer aku dapat sedekahkan Al-Fatihah....mugkin bagi org....Al-Fatihah tu boleh di sedekahkan kat maner-maner pun...tapi aku ni OLD FASHION...he...he....he...

Hari aku pi airport tu abang sulung aku ngan anak n wife dia anta....aku sempat berbuka ngan depa kat umah sewa aku kat Vista buat kali terakhir....actually itu mungkin kali terakhir aku duduk kat Vista....sedih gak....lain kali aku citer....ok....mase nak berbuka tu kakak aku ngan anak2 dia datang...amboiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii....siap pakai baju sedondon...HIJAU ok....hmmmmmmmmmmmm....baju tahun lepas....ape pun akak aku mmg THE BESTEST....dia siap buat rendang ayam n daging....hmmmmmmmmmmmm.....mase ni pun aku ok lagi....sebab dah letih travel to n from melaka....

ok so aku pun pi la airport...bimbang gak beg ala2 penuh n berat giler...tup...tup mase kat check-in counter tu...si mamat yang check in tu kate...OK EN RAMLI SEBAGAI HADIAH HARI RAYA EN RAMLI DINAIK KAN KE FIRST CLASSSSSSSSSSSSSSSSSSS...helooooooooooooooooooooooooo....beg aku ...buku aku....cehhhhhhhhhhhhhhh....kalu aku tau sure aku bawak sume buku aku...hmmmmmmmmmm...tapi ok gak la....so aku pun ala2 tayang la sticker first classssss tu....yesssssssssssssssssssssssss.....so lepas salam-salam...cium2 ngan abang....kakak...n anak2 buah aku...aku pun pi la ke terminal.....mase ni pun ok lagi....

nak dijadikan citer flight aku delay sampai pukul 1 pagi...so aku pun call n sms la kawan-kawan yang aku lupe nak bagitau...mase ni pun ok lagi....

tup....tup....tiba masenyer aku pun naik la flight....hmmmmmmmmmmmmmmmm...tak la grand maner pun first classsss...biasa je....tapi GOODIES dia ok la...ade classsssssss....mase ni pun ok lagi...

so flight pun berangkat meninggalkan bumi Malaysia....oh btw stewardes aku nama dia Yolanda(klaszzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz) org S'wak...baik giler....dia layan aku mmg best....dia ingat aku budak lagi...cehhhhhhhhhhhhhhhhh....siap2 lagi bagi aku nasihat suruh jaga diri n blaja rajin2....

ok so aku pun mula la gatal2 tangan cube sume gadget kn dlm flight...hmmmmmmmmmmmmmmmmm...ni starting poin ok....so dlm pilih2 lagu tu aku pun pilih la ayat2 Al-Quran....uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.......tiba-tiba je aku jadik sebak n terus MENANGISSSSSSSSSSSSS...sedih siotttttttttttttttttttttttttt.....hmmmmmmmmmmmmmmmmmmm...ok esk aku sambung part aku mula sampai di jerman....btw aku masih tak tau nak upload gambar kat dalam blog aku....biler reti nanti aku buat...k......................ciaoooooooooooooooooo....

6 comments:

SeMiN said...

hmmmm.. sedih la konon... bukan ko hepi sesangat... ari tu masa flight aku lalu Germany... aku nampak Bonn tercatat kat Navigator dalam flight tu...tp masa tu dalam jam 2 atau 3 pagi... mesti masa tu ko tgh berdengkur maca naga kan hehehe!

Olpicture said...

Siapa kata Ramli tak pandai update Blog?

Masa malam tadi sebelum tidur tu aku ader terlintas jugak.... "macamana Ramli kat germany yer, mesti cuak jugak tiba kat negara orang tak tentu hala and have to stay there for the next few years..."

i believe that when youre thinking of a person, that person also thinks of you...

so since pagi ni i terima your sms, that's mean theory i memang betul! Happy Birthday tau!...

Yusz said...

agaknya tengah siapkan assignment ni.. i know u can survive.. u have to coz u are one of the reasons why i want to further my studies too! frens 4ever!

a.z.z.a.y.d said...

Halo Rem...kalau aku pandai upload gambor dlm blog..i'm sure ko pun boleh...

I miss you already laa nokkk!All those gossiping and counselling sessions..

UrbAnWiTch said...

darling.. malam tu tak kasik tau pon naik first class!

take care, glad u were served by YOLANDA!! hahahah

mirza said...

hehe....tgk ke gaya cerita mcm ko tak sedih pun...haha..naik flight dgr ja ayat2 suci Al-Quran ko dah nangis..haha..kelakar ..aku ngan shitah n saharah kelakar jer bc blog ko rem oi...heheh..