Saturday, October 11, 2008

Jerman...Jerman...Jerman...Volume 1

11 okt 2008...jam 1.44 tgh...bersamaan lebih kurang pkl 8mlm kt M'sia...so aku byk la tima komen suruh aku update blog aku tiap2 hari...hmmmmmmmmmmmm...kalu ikut kn hati nk je aku update setiap mase tapi aku busy giler...arghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh....org2 kt sini mase hidup nyer ditentu kan oleh mase KERETAPI...he...he...he...kelakar tapi itu la realiti nyer...berlari n berkejar2 kt stesen keretapi tu dh jadik normal lifestyle...aku kire kt maner2 pun negara maju mcm tu...sbb mase aku kat Jepun pun same...


Ok aku nk sambung citer aku yg lepas...so kapalterbang pun tinggal kan bumi M'sia...aku pun ala2 layan la lagu n ayat2 Al-Quran dalam flight...in between tu aku tido...menangis...cisssssssssssssss...makan...n of coz borak2 ngan Yolanda...rupe2 nyer dlm flight aku tu ade tiga org gomen gak...depa tak raya ke? hmmmmmmmmmmm...konpius aku...tapi aku rase mesti depa post tinggi2 sbb ddk kat first class gak...aku tk borak ngan depa...segan la...tapi aku ala2 merisik ngan Yolanda...kate nyer mereka dlm perjalanan ke Ukraine...atau maner ntah negara Balkan...ade coference...rasenyer depa tu saintis...yg aku tak tahan tu yg aku kire bos la sbb dia nampak tua...siap2 amik gambak pompuan dgn dia...muka AZABBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBB...opssssssssssssssssssssssss...lantak la kan...hmmmmmmmmmmmmm...scandal sangat...

so lps lebih kurang 13 jam perjalanan...so flight kami pun mendarat la kat Schipol...yuppppppppppppppppp...ni lapangan terbang kat Amsterdam...mcm KLIA la gitu...aku penah sampai kat sini dulu so tk de ape yg GRAND...KLIA THE BESTEST ok....aku kena check emigresen n sume ok je...tk de soalan sgt....aku cuak gak sbb dua minggu sblum aku dtg ade bdk PTD yg nak ke Swis kena tahan kat sini hampir dua hari...cuma mamat tu tanyer aku Where Are You Going?...hmmmmmmmmmmmm...aku pun ape lagi ala2 guna la accent pekat BRITISH aku..he...he...he..korang mesti tau aku mcm maner kan...so lepas tu dia terus kate What For?...lagi la aku buat grand...aku senyum sorang2 lps aku beredar dari situ...berguna gak ENGLISH aku...airport dia ramai org...padat la jugak...tak rase syawal langsung...hampessssssssssssssssssssssss...

aku pun pi la kt gate aku...aku dh siap2 check in kt KLIA so NO PROB...so aku pun pi la kt gate aku...transit aku 7 JAM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!....so aku pun pi la minum cafe n makan roti...hmmmmmmmmmmmmmmmm...rase lain lak....almaklum la kan aku baru je turun dari flight first classs...he...he...he...budak cashier tu senyum2 je kat aku biler aku kate hmmmmmmmmmmm...cheap....so in between tu aku dok...aku baca buku...aku tgk2 org...mcm2 la kau buat...7 jam tu panjang ok....hmmmmmmmmm...tetibe ade sorang nenek mat salleh ni pandang kt aku n senyum...aku senyum balik...dia tanyer k pi maner aku kate Bonn...n terus kami berbual...dia penah dok kat Indon...suami nyer keje kat sane...tapi aku sure lama dulu...dia DAHHHHHHHHHHHHH TUAAAAAAAAAAAAAAA gilerrrrrrrrrrrrrrr...aku rase mesti sebaya Tun Mahathir kot...lps tu ade minah Indian ni tgr aku....aku pun ala2 peramah borang ngan dia...dia pensyarah kat USA n nak pi ke conference kat one of the negara Balkan...aku pun tk ingat maner...dia dh jadik warga negara US...aku tanyer tak nk balik India ke...dia terdiam n very the eMo...hmmmmmmmmmmm...dia kate dia akan jadik beban pada negara dia kalu dia balik sekarang sebab dah tua...kalu dia muda maka banyak dia boleh sumbang...biler aku dgr dia ckp mcm tu aku bersyukur aku tak migrate...he...he...he...

ok d pendek kan citer aku pun naik la flight aku n sampai kt Cologne...kat sini d sebut Koln...bunyi KON...airport dia kecik je mcm airport Kuala Terengganu....he...he...he...aku pun ala2 ke hulu2 ke hilir sbb tk tau nak ke maner...beg pulak besar gedabak...tgh pusing2 tu aku nmpk tanda bus so aku pun pi la ke luar...SEJUKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKK....GILERRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR sejukkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk....aku pun ala2 keluarkan JAcKET aku...hmmmmmmmmmmmmmmmmm...ZARA ok.......so aku pun pakai n tanyer la mamat kat stesen tu mcm maner nk beli tiket...dia tunjuk kt aku...dia gelak n kenalkan aku ngan kawan dia...dia kate kawan dia pun boleh ckp English tapi BABY ENGLISH...ha...ha...ha...aku gelak je...org Jerman pun pandai buat lawak...kejissssssssssssssssssssssssss...dia nk jual aku ke ape....he...he...he...

aku pun naik bas....one thing kat sini korang tak leh berdiri dlm bas(esp long distance)....aku tk paham sbb beg aku berat so aku diri....so driver tu buat announcement!!!!!!!...aku tk paham so aku buat bodoh...so ade makcik sebelah tu suruh aku ddk...di ckp JERMAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!...so aku kat NO GErman...ENGLISH...dia cuma mmpu ckp SiT!!!!!!!ha...ha...ha...ade minah sorang ni mungkin dia kesian tgk aku terus dia tolong explain dlm bahasa english...english dia ala2 BABY ENGLISH.....perjalanan dari Koln ke Bonn melalui highway n kawasan kampung...CANTIKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKK.....aku mcm khayal lagi aku dh sampai ke Jerman...

Sampai ke Bonn aku lagi la lost tk tau nk tuju ke maner...aku turun kn beg n cube nk call pegawai international aku tapi tk leh...arghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh...mati la aku....tetibe minah yg tolong aku dl m bas tadi dtg kt aku n tolong call pegawai tu guna phone dia...Ya Allah aku bersyukur....ade manusia baik di maner2...dia pun bagitau aku patut tunggu kat maner n dia tolong bawak beg aku lagi....cehhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh...so aku pun amik no hp dia...name dia Marina...lebih kurang 15 minit aku tunggu apegawai international ofc aku sampai...Mrs ZABEL....yessssssssssssssssssss...aku terus rase nk peluk dia...dia mcm mak...mak...dh tua...so dia pun bwk pi ke asrama...mase aku masuk bilik aku terus rase nak pengsan letih....bilik dia biasa je....toilet ngan dapur syer...mcm asrama kat uni kite gak...aku tarik tingkap...wowwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww ade pokok maple ljuar bilik...daun dia dah kuning....nanti aku amik gambr....ok...aku nk solat dulu nnt aku sambung atas heading sama...

1 comment:

Green Malay said...

Selamat brader rem...

airport teranung beruboh doh...ala2 international gitu..

anyway...keep writing...semoga selamat dan ceria di bumi orang...

Ikhlas Tapi Jauh...
Roommate Berdada Bidang
PULADA