Friday, August 7, 2009

Jerubu, d buru n Merapu...

Saturday, 08.08.09....

almost 9am...aku tgh nk siap2 pi ofc(yes....finally aku dh dpt bilik sendiri kt Institut Latihan KPKT)...lega...at least buku2 aku tk la berterabur sane sini...One place....organise la jugak...Tima ksih pada En Azri n my ex-bos Pn Ct Lien...mlm td aku tgk Nur Kasih...so aku yakin ramai antara korang pun tgk citer ni lps aku buat short review kt blog aku ni dlm entry lps...salah satu kate2 yg aku rase menusuk jiwa ye la biler maner watak wanita dlm citer tu ckp...."Saya tk boleh terima awak lagi....saya tak akan terima awak...dah terlambat"....perghhhhhhhhhhhhhhh....klassssssss...suka la drama2 mcm ni....hehehehe....
minggu ni mmg byk benda b'laku....cuaca semakin suram...jerubu2...jerubu...aku rase org dh mula rasa bosan n muak ngan isu ni...tiap2 tahun....so biler jerubu mood pun jadik serabut...minggu ni aku buat keje kt KPKT...dalam sesi breakfast n luch n minum petang tu...tetiba salah sorang kawan aku ni dia luah kan ape yg terbuku dlm hati dia selama ni...aku simpati ngan dia..selama ni rupa2 nyer dia memendam rase...so sesi luahan rase d kedai kopi bertukar menjadi ceriter sensasi n episod serang menyerang....opsssssssssssss...very the citer2 kt kampong....secara kebetulan watak2 yg terlibat sume aku kenal mase aku kt KPKT...aku kagum melihat hubungan manusia sesama manusia ni...at one point depa adalah kawan yg paling rapat....sampai kan menjadi buah mulut(biasa la kan org2 kita in general mmg kaya ngan bebenda mcm ni)...jadik buah mulut sbb mereka ni berlainan jantina...I mean LELAKI n POMPUAN...tup2 depa dh tk bertegur sape n jadik manusia asing yg seolah2 tk kenal satu sama lain...sume isu timbul...dari isu keja kt ofc smpai la isu rumahtangga n kisah2 sulit n peribadi....opssssssssssssssssssssss...aku jadik pelik...depa mulakan sesi luahan rase dlm alam maya...satu d Facebook n sorang lg d ruangan Blog....hebat perang2 sekarang...sume d buat secara maya....hehehe....tapi aku secara peribadi jadik sedih gak la....dua2 nyer kawan aku...tp aku dh ckp kt dua2 org ape yg aku patut cakap...la ni terpulang pd depa....aku tk nk jadik MUNAFIK...aku jugak ade isu ngan kawan2(at one point depa ni mmg aku anggap kawan)aku...tapi la ni aku tk tau ape status depa la ni....aku tk rase kami blh jadik kawan lagi...tapi dlm mase same aku tk nk depa jadik musuh aku pulak...so dilemma....hanya masa yg akan menentukan nyer...
Manusia ni mmg bermcm ragam....ramai yg menggunakan org lain utk kepentingan diri....boss2 guna anak buah utk nmpk hebat dlm mtg....isteri guna kedudukan suami utk nmpk hebat d mata famili....suami guna kecantikan isteri utk melengkap kan "package" peribadi....ibubapa menggunakan kecemerlagnan anak2 utk mendabik diri....sume la...cube korang renungkan ape yg aku ckp ni...pasti korang pun akan nmpk benda ni....ramai org tkl perasan sebenarnyer dia menggunakan org lain utk kepentingan diri nyer....aku kadang2 pelik...depa2 ni mengelar diri Islam....solat...haji n sume la...tapi dr segi pengisian diri KOSONG.....aku tk pandai bab2 agama ni tapi aku rase kita d nilai bukan setakat hubungan kita ngan Allah swt tp jugak hubungan kita sesama manusia....tk masuk syurga seseorg tu kalu kesalahan nyer sesama manusia tk dimaafkan...masalah nyer ngan kita ni(majoriti nyer la...) terlalu BONGKAK utk meminta maaf...sume rase diri nyer betul....tk nk mengaku yg kesalahan tu punca nyer mungkin diri kite...tapi kadang2 aku rase tk kisah la sape yg bersalah tp tk kurang nyer darjat kite sebagai manusia kalu kite yg meminta maaf...after all kita selalu tulis kt borang agama kita ISLAM....hmmmmmm...Islam tu bukan setakat tulisan kt borang....opsssssssssssssssss...emo pulak dah....tp ape pun aku rase ngan cuaca mcm ni elok mengelak jumpe org....mood tk ok so nnt kite cepat melatah n ni akan jadik punca berbalah.....hehehe...pikir2 kan la ape yg aku tulis ni....ok sume selamat beristirehat...
p/s: Monday ni aku akan jumpe supervisor aku....takutttttttttttttttttttttttttttttttttt....

No comments: