Saturday, February 6, 2010

What A week

Salams...06.02.2010...Sabtu...Jam d Bonn 5.50 petang...

Minggu ni mmg byk benda berlaku...pening...konpius...malas nk pikir...

1) Aku rase ramai yg dh tau aku dh ade Facebook...well aku tk berapa suke sgt guna FB mungkin sbb aku tk biasa atau ape...mungkin jugak FB lebih open so ramai org blh komen n ia seolah2 mendedahkan kehidupan kite pada sume org...opsssssssssss...ni cume pandangan peribadi je...ape pun ade la jugak baik nyer...aku jumpe balik(I mean secara maya) kawan2 sekolah yg dh lama terputus hubungan...yg aku pelik nyer depa ni boleh omit nama sekolah kami dlm profile mereka...cume d masuk kan sekolah2 mereka yg "tersenarai dlm list sekolah cemerlang"...hmmmm...aku no komen...aku mmg tk penah bersekolah d sekolah yg cemerlang atau so called Elite...aku sekolah kampung je...tp mind U sekolah aku tk la kampung sgt...hehehe...aku bangga cikgu2 sekolah aku mmg femes n aku mmg bersyukur menjadi anak didik mereka...jgn tk tau bekas Ketua Pengarah Pelajarn Malaysia penah jadik pengetua sekolah aku...n beberapa guru sekolah aku mencatat sejarah tersendiri...pelajar2 nyer pun tk kurang hebat...ape pun tu bukan matlamat aku menulis ni...yg aku nk ckp...aku rase kite sbg manusia harus bersyukur n berterima kasih ngan sume cikgu2 kite tk kire la kt mane pun...sbb tanpa mereka kite tk kan berada kt mane kite berada arini...so kepada sume cikgu2...ustaz2...teacher2...yg penah ajar aku dari dulu smpai skrg aku nak ucapkan Terima Kasih byk...

2) Minggu ni aku jumpe supervisor aku lagi...hmmmmmmmmm...komen nyer mmg menusuk ke jiwa...tp dh nama nyer blaja kena la ingat2...dlm mase same dia bg balik borang penilaian yg JPA bg tu...wahhhhhhhhhhhhhhhhhh...happy sgt....syhhhhhhhhhhhhhhhhhh...hehehe...at least ade gak la benda yg mengembirakan...

3) Minggu ni jugak tren kt Jerman strike so ade satu hari tu aku dok kt bilik je...tp aku respek sistem kt sini...depa akan announce beberapa kali kt stesen pasai benda ni...hmmmmmm...of coz dlm bahasa jerman tp korang boleh agak2 la...sbb strike dlm bahasa Inggeris jugak d guna dlm bahasa Jerman...so orgramai mmg dpt first hand info...tk la tertunggu2 n keliru...Respect sistem depa...yg best nyer strike pun ade ikut mase...ala2 4 jam je...lps tu pulih balik....kelasssssss sgtttttt...

4) Aina minggu ni pindah unit umah baru sbb rumah dia ade problem ngan paip...aku sempat YM ngan dia mlm semlm...so dia pun meluahkan perasaan dia...dia ckp dia tau ape perasaan aku biler aku tulis dlm blog aku beberapa entry yg lps...sbb dia rase benda yg same skrg...dia mula kenal sape kawan yg boleh d harap time2 mcm ni...hmmmmm...Semin jugak ade tulis pasai benda ni dlm entry blog dia....aku tk nk ulas panjang...sbb ade manusia yg hati nyer kering...jiwa nyer kosong...manusia2 begini tk perlu kite jadikan sahabat...memadai lah di anggap sebagai kenalan...U know yg kite ala2 jumpe "Hai ape kabar?..."Lama tk jumpe...Keje mane skrg?"...tu je conversation yg layak...selebihnyer...sepiiiiiiiiiiiiiiiiii...Pointless discuss pasai depa ni...depa tk kn nmpk ape yg d buat tu tk betul...SELALU NK MENANG...WhatEVERRRRRRRRRRRRRRRRRRRR...

5) Petang smlm aku dok berbual ngan student Msia yg ade kt sini...yup....yg junior tu...dia luah kan perasaan takut n bimbang dia...hmmmmmmmmmm...aku paham ape yg dia lalui...been there....aku cume ckp...Ni jalan yg kite pilih...tk de sape paksa kite dtg sini...so pahit nyer kite telan...manis nyer kite kongsi ngan teman2...semoga Allah swt memberi kekuatan pada kite sume...

ok sume...ni je la coretan aku utk minggu ni...akhir kate utk minggu ni...Sahabat adalah cerminan diri kite...baik sahabat kite...maka baik la kite...buruk sahabat kite maka buruk la kite...Buruk ni refer pada perangai...sbb of coz la dr segi wajah lain...opsssssssssssssssssss....

ok...ciaooooooooooooooooo

4 comments:

a.z.z.a.y.d said...

Rem thanks for listening and this entry.We are actually lucky to be sent abroad and experience real life as ordinary people called students..not diplomats, not someone with power...then true lies and colors would emerge in time when u are in deep need of help ( not mere sympathy). Teman di angin lalu mmg ramai...but i know who my true friends are, much clearly now.

rambomadonna said...

One of the reasons why me and Lim redo and compile balik data on housing sebab ramai students oversea tanya and minta tolong. Itu pun tak cukup sebab housing nie ada kena mengena dengan land management and planning. Tapi nak tolong lebih2 keja I pun banyak but I get the feelings lah bila mereka minta I tolong jugak deal dengan agency lain sebab no negotiating power.

Entah wat will happen if it is my turn?

SeMiN said...

couldn't agree more wif azzayd's comment... itulah peluang yang Allah berikan kepada kita spy kita lebih mengenali diri kita, kawan-kawan dan sahabat kita :-)

rambo: usaha ko tu mmg bagus... kelemahan utama kita adalah merekod dan mendokumentasikan secara teratur semua usaha kita...bukan utk menunjuk..tp sgt penting utk menilai kejayaan usaha kita sendiri dan mencari stategi yg terbaik dlm laksanakan kerja di masa depan ...

z.a.i.r.e.e.n said...

pedas!