Friday, July 24, 2009

Be Strong My Fren

Friday: 24 July 2009

tk de ape yg menarik...aku dah mula start keje balik(I mean my research)...chicken pox aku dh ok....ade la kesan tp aku redah je....ape pun aku bersyukur kesan nyer tk lama n tk ketara....masih maintain....aku tgh busy tahap "gaban"....lecturer aku dh kompem nk mai dr 10-14 Ogos.....ewwwwwwwwwww...aku dh tk lena tido...dia dh senarai kan bebenda yg dia nk tgk...n dia suruh aku siapkan soalan2 yg aku nk tanyer!!!!!...Ya Allah...soalan nyer byk ok....arghhhhhhhhhhhhh....tolong...tolong...tolong....
so td aku anta msg kt my best buddy kt KPKT....tanyer sembahyang kat maner?....aku plan nk solat kt INTAN.....so lama lps anta msg dia tk balas...so aku agak dia solat tmpat lain so aku settle kn beberapa benda kt EPU n terus gerak ke KL....dlm perjalanan tetiba msg masuk...ringkas..."aku kt JB...ayah aku meninggal ari rabu lps"....what...aku terkedu...aku terus terdiam n aku terbayang wajah dia...aku paham sangat....almaklumlah aku dh kehilangan kedua2 orgtua aku so aku boleh paham...aku tk balas msg dia....aku rase dia perlu bersendirian....I did the same last time....petang td lps asar aku just anta msg aku ckp kalu dia need someone to talk to just call me...dia reply ringkas...
msg kawan aku tu betul2 menyentuh hati aku...aku paham saat2 yg dia lalui....till today kalu org tanyer aku ape perasaan aku biler mak n ayah aku meninggal...aku tk de jawapan....aku cume mampu ckp its like losing everything n it will take time to recover....things will never be the same again....u just have to live with it...I lost my mom...seminggu sebelum syawal...bayangkan...that was the worst part in my life....from that day syawal is just like any other day for me....my dad meninggal mase aku baru je grad dr UM...dia meninggal ari rabu....aku ingat lagi...mase tu aku dh tak tau nk ckp ape lg dah...aku cume pasrah n redha...
So aku harap korang2 yg masih ade mak n ayah...cube la luangkan sebanyak mungkin mase yg ade dgn depa...once u lost them ....things will never be the same again....to my fren...take care be strong....always remember...biler seseorg anak Adam itu meninggal dunia dia cume tinggalkan tiga perkara...anak yg soleh....ilmu yg dimanfaatkan....sedekah....
so everybody...once korang baca blog aku ni....call la mak atau ayah korang....at least tanyer kabar...I always wish I could do that now....

3 comments:

SeMiN said...

Takziah kpd kawan kita tu Moga roh ayahandaNya dicucuri rahmat Allah SWT. Aku br jer lepas call org tua kat kg. tanya khabar, & mak aku ckp tok saudara aku baru meninggal semalam.... sedihhh!... abis jer call terus check blog ko baca plak kisah2 sedih mcm nih... aku terus rasa mcm nak balik kg la la ni jugak!...hmmm... apa boleh buat msih ada tjwb yg perlu diselesaikan... Al-fatihah kpd semua insan tersayang yg telah pergi bertemu yang Maha Pencipta

Neasuci said...

Very sad entry, friend.. heart-wrenching..... I don't think I will ever be ready to lose one of my parents. I can imagine when you said that 'it's never gonna be the same". Thanks for the reminder.

acap said...

uolll .. sedihnya entry nie .. sungguh menyentuh perasaan.. thanks 4 the advice ...

btw .. all the best ekk .. sejak lik mesia aku tgk ko bz jer .. tak singgah MOT ker ? hehehe ... take care dude ..