Friday, February 27, 2009

Blog dan Kehidupan...

Heloooo sume...mlm td(waktu aku la kan)...aku sempat borak ngan Mimi melalui skype sbb aku tgk dia nyer blog dh tk de...dia kate dia dh bosan sbb org dok pekena dia dlm blog...hmmmm...aku ckp ngan dia...well kalu tk nk d lambung ombak jgn berumah d tepi pantai...one thing bout blog ni...kite share bebenda personal dlm hidup kite n org dr seluruh dunia membaca nyer...so manusia ni bermacam...ade yg sihat n ade yg tk....ade yg kewl n ade yg "mule"...so u've to be prepared for that...
Dia ckp dia frust sbb dia ter'silap' delete org....whatttttttttttttttttttttttt...heloooooooooooooo...U dont just delete ppl from ur life....its not chocolate u know...sekejap ade...sekejap tk de...n pagi ni aku baca blog Nik(Neasuci)...dia jugak berbicara topik yg same...pasai org2 yg jadik toksik dlm idup kite..interesting discussion...hehehe...
Bebenor nyer ramai kawan2 yg lain pun penah ckp benda yg same...depa tk selesa biler ade org yg komen dlm blog...kadang2 ade yg melampau...yg kutuk gambar...yg kutuk tulisan...yg pervert...mcm2 la...n ramai gak kawan2 yg dh berhenti mem'blog' sbb bebenda mcm ni...ade gak kawan2 yg dlm servis takut jika tulisan mrk d salah erti sbg menjatuh kan imej perkhidmatan awam...hmmmmm...aku nyer nasihat mudah je...bg aku blog ni suppose to be tempat ko luah kn perasaan...kadang2 benda tu base on facts...n MOST OF THE TIME bebenda yg d tulis cuma khayalan...dogengan...n ppl yg ko xpect baca blog ko adelah kawan2 yg blh associate diri ngan blog tu...thats why ade blog citer kisah makan...kisah fesyen...kisah artis...kisah gossip...kisah keje...n topik2 yg org yg bukan dlm circle tu sukar nk paham n mungkin paham benda yg lain...bg aku tu bukan masalah kite...itu masalah org tu...hehehe...
Buat Mimi...kehidupan ni mmg tk penah adil d mata kite...tp percaya la sume yg berlaku dlm hidup kite ni ade hikmah nyer...mungkin kite tk nmpk skrg...later in life kot...bt pembaca2 blog ni tima kasih...originally aku tulis blog ni(aku d paksa oleh Amin..Jai...n Semin) sbb aku nk share xperience aku kt Jerman...tp along the way aku get xcited n mula citer kisah2 dulu...kisah2 Uni n memcm la...tp aku rase its cater for "watak" yg terlibat...hmmmm...aku pun ade gak tima komen2 yg aku rase menjatuhkan tp aku "delete" sblm komen tu d publish...hehehe...in fact beberapa bulan yg sudah ade yg dok komen pasai kehidupan "fun" dia kat Jerman...well...aku tk leh publish bebenda mcm tu sbb blog aku ni ade pembaca yg d bawah umur...
btw chat box aku ngan clock aku ade mslah...aku tk tau ape...tetibe je ade benda putih tu...hmmmm...aku ni lemah la bebenda mcm ni...so korang sabar je la dulu ye...aku kena dpt kn bantuan....hehehe...
Buat blogger yg masih aktif kt luar saner...tabah la hadapi dugaan sbg blogger...chewahhhhhhhhhhh...hehehe...tp mmg fun...esp mcm aku yg jauh n terperosok sorang2 kt bandar yg tk de org Msia...so blog ni la tempat aku luahkan rase hati...hehehe...not all of coz...sensoreddddddddddd...ciaoooooooooooooooooo....

5 comments:

rambomadonna said...
This comment has been removed by the author.
rambomadonna said...

Sedih pulak aku baca. Hmm I pun pernah terkena. However Meli, I love reading your blog and I pun buat blog supaya my family and friends tau wats going on in my life. Yelaa semuanya all over the world.
To Mimi ... keep on blogging lah... ko blog ke tak blog ke orang akan tetap kutuk ko yer hehehe... sbb diorang dengki takde org nak baca blog diorang.

Princess Mulan said...

Aku komen nih sebab nama aku diseru .... :)

fyi, deactivate kan both my fb & blog,atas sebab2 peribadi.

sekian, terima kasih.

Anonymous said...

pakai blogspot mmg cepat je dpt komen2 panazzzz...

tp persetankan itu sumer....muahaha

Neasuci said...

To me kan, mmglah blog ni selalu dignakan untuk meroyan & meraban, but since you don't really know siapa yang baca, so kena jaga2 lah kan. Tak boleh treat blog tu macam your personal journal, but of course unless you make it private lah kan. If you really need to get things out of your chest, you can draft an entry, tapi tak payahlah publish. Just keep it for yourself untuk kenangan di hari tua nanti...