Monday, February 2, 2009

Universiti Malaya 1992-1996...




















































Yes....aku kelakar sebenarnyer...dua hari lepas aku tima emel dr Nazli...aku tergelak sorang2...dia anta kt aku gambar2 lama kami mase kt UM dulu...diam tk diam dh 13 tahun dh aku tinggal kan UM...mmg byk pahit manis nyer...aku mmg tk leh lupe...actually mase aku masuk UM...it was 1992(hmmmmm...sure ramai yg masih kt sekolah...or masih kt sekolah rendah...)... aku abis je sekolah menengah aku dh dtg KL...aku keje kt 7-11(Seven-E) Pandan Jaya...aku dok umah kakak aku mase tu...mmg best la mase tu...almaklumlah...dpt dok KL...mase tu life mmg best...aku suke...biler result kuar aku balik kg...mase tu aku mmg sedih sbb beberapa bulan seblm aku amik exam mak aku meninggal...mase d perkuburan aku rase sebahagian dr diri ku terkubur same...aku amik mase panjang utk pulih...lps mak meninggal aku pindah ke kg...aku tertekan....aku tk biasa...mase tu arwah bapak aku selalu bg kate2 semangat...He is still the MAN...I miss him....bgi korang2 yg masih ade mak ngan ayah...hargai lah mereke...sbb biler depa dh tk de mmg dunia ni terasa kosong...uwaaaaaaaaaaaa....sedih la pulak....

Ok actually lps aku dpt result aku pi jumpe cikgu sekolah aku...aku mintak pandangan dia...btw result exam aku kira ok la...ala2 layak masuk Uni....opssssssssssss...so aku jumpe Cikgu tu...name dia Cikgu Jamilah...n sorang lagi Cikgu Rosnanaini(la ni dia cikgu pakar)...tp aku ckp kt depa aku tk nk Uni lain...kalu aku dpt Uni lain selain UM aku akan tolak n carik keje...depa terdiam n ckp cube dulu...so aku bt pilihan pertama n kedua UM...alhamdulillah beberapa bulan lps anta permohonan aku d tima masuk ke UM...Fakulti Sastera n Sains Sosial...mase tu aku ade kawan yg kakak dia blaja kt UM...so aku pun pi la jumpe dia n kawan dia n tanyer subjek ape aku patut amik...dia cadangkan aku amik Pengajian Asia Tengara n Antropologi n Sosiologi...aku pun tk tau ape ke benda tu...sekarang ni kakak tu dh jadik org besar...sorang tu DSP(Polis) kt cawangan Jenayah Komersil n sorang lagi dh jadik pakar dlm bidang Gerantologi(kajian ttg org tua..heheheh) di UM...mula2 masuk UM aku dok Fourth College(haaaaaaaaaaaaaaaaa...korang jgn tk tau Saudara Anwar Ibrahim tu dulu dok kt asrama yg sama...opsssssssssssssss...secara kebetulan kot....)...mase ni la ku kenal kawan2 yg lps tu menjadi 'isi dan kuku'....aku mula kenal Suzana(la ni dia dh bergelar PTD n sedang bt Master d UPM)...Azida( sudah bergelar ibu dan pendidik...seperti maner yg dia idam2 kan sejak UM lagi...)...Koloni(telah bergelar 'PTD SENIOR' M52 d KPKT)....Sabrina(hampir2 jadik politician...la ni sedang hebat bertugas sebagai peneraju UMNO Selangor....opsssssssssssssss)...Nazli(pensyarah d salah sebuah Uni yg terkenal dlm bidang Marine Biologi....dia akan berangkat ke Uni Auckland penghujung bulan Mac nanti...pencarian PhD bermula)...Yatie( bahan gossip kami...opssssssssssssss...syhhhhhhhhhhhhh...kini dia bergelar pakar kecantikan....mmg tk sangka...)....mereka ni adelah org2 yg rapat ngan aku...aku tk nk citer kisah org2 lain sbb itu perlukan coretan yg berbeza...
Suzana, Azida, Sabrina n Yati adelah teman2 jiran college aku...Third College...bagi mereka2 yg blaja kt UM...mmg familiar...college ni d gelar sebagai "Lubok" n "Janda"....its a tradition n I'm proud to be part of it...kami mmg jadi rapat n byk insiden2 yg manis mase kt UM...'perang'...'minyak masak' 'minyak goreng ikan'...'ratu foundation'...'muncung'...mcm2 la gelaran2 yg d beri n mcm2 benda yg menarik...aku ingat lagi Konsert M. Nasir n mogok d kalangan student2 aliran 'keislaman'...kami dr golongan liberal....opsssssssssss...seronok la mase tu...lps kami keje kami selalu gak jumpe terutamanyer hujung bulan...abis semua hotel kt KL kami pi...High Tea...Dinner....Lunch...mmg enjoy life mase tu...tapi...lama2 kami mula dewasa...kami mula terpisah oleh mase n jarak...semua nyer kini tersimpan indah dlm memori kenangan...

Mase tahun satu aku amik Pengajian Asia Tenggara, Pengajian Antarabangsa n Pengajian Perancangan n Perbandaran...dua subjek tu adelah subjek baru n aku adelah first batch yg amik kursus tu...Sabrina adelah satu2 nyer pelajar dlm fakulti sastera yg amik kombinasi subjek yg same ngan aku...ramai org tk nk amik pengajian antarabangsa sbb pengkhususan nyer pengajian Amerika n lecturer nyer dr USA...aku akhirnyer mengubah pendirian aku d tahun tiga n bertukar ke Pengajian Perancangan n Perbandaran...aku tk penah menyesal ngan keputusan aku...wlpun pd mase tu kursus pengajian antarabangsa tu antara yg top kt FSSS n depa yg major dlm bidang tu mmg very the VAST...hehehe....actually mase PRU13 yg lalu aku nmpk salah sorang coursemate aku dh bergelar politician...syhhhhhhhhhhhhhhhhh....biarlah rahsia....
Buat teman2 ku...Azida...Suzana....Sabrina....Yati....Koloni n Nazli...walau d mana kalian berada...semoga berbahagia...andai ku bisa memutar waktu udah pasti ku ingin kembali ke zaman itu...tp ape kan daya...semua nyer berlaku sekali dlm kehidupan...pun begitu kalian ttp d ingatan...uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.............bagi yg lain2 tu korang tgk la gambar2 ni...jgn terkejut ok...ni 13 tahun dulu...so of coz la berbeza...

6 comments:

SeMiN said...

aku rasa mcm dok tgk filem azuraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! hahahaha

a.z.z.a.y.d said...

ko jipang sgt masa tu Rem...ala2 jantan sejati pun ada..uuuuu

rambomadonna said...

Hahaha.... zaman seluar lipat and rambut depan kena blow ...

Olpicture said...

Soooo.... Early 90's, ala-ala fashion Zaman Gila-gila Remaja pun ada... kelakar, tapi itulah kenangan... at least korang masih ngan hingga sekarang. Just wish friendship aku ngan kau pun berpanjangan lah hendaknyer...

mohdsazali said...

Bos..... machoooo sangat waktu tue.... n kurus.... en kolony pun ala2 cantikkkkkkk sgt... tapi antara nazli, bos n en kolony... nazli jea yang kekal mantain kurus n ramping....

setuju dengan en rosmin ala2 filem azura.......... kawan2 pompuan suma ala2 pah bedah jea gayaner he he he he

Neasuci said...

oohh..... you 1st batch RPPP rupanya. So antique... he..he... By d way, skang ni, Pengajian Antarabangsa dah tak top de vast dah.. RPPP definitely is the top choice now, sampaikan we have to limit our students intake. But sadly, we're still only a program after so many years.