Sunday, March 8, 2009

Final Presentation...

Hi...everybody...ape kabar sume?...well kt sini dh mula masuk spring...so weather makin hari makin best...range dlm 5-9 degree celcius...tp yg tk best kt Bonn ni kerap hujan!!!!...ewwwwwwwwww...so tk selesa nk jalan2 n amik gambar...so kalu ujan sedia maklum la sejuk nyer....so biler sejuk aku dok ikut perangai kt Msia...berselimut n zzzzZZZZzzzZZZZzzzz...hehehe...tp serius kt sini tido mmg best...aircon 24 hrs ok...ahaksssssssssss...tp biler sunny mmg best to take a stroll kt down town atau pinggir Sungai Rhine(opssssssssssssssss...gambar tk de...nnt la yer....)...kami dh submit proposal final ari Khamis lps n hari Khamis ni(12/03/09) adelah final presentation...so kalu clear yg ni maka boleh balik...horaYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYY....tp kalu tk clear kena dok sini lg sebulan atau dua bulan utk firm kn proposal...hmmmmm....btw aku dh lps exam final aku...syukur alhamdulillah...result nyer...hmmmmmm...jgn tanyer ok....yg penting tk kena amik semula atau kena jumpe director....
Aku nk citer satu benda lucu mase aku jumpe supervisor aku ari khamis lps...aku ketuk pintu(aku mmg ade apoinment jumpe dia pkl 10am(utk makluman korang kt sini kalu tk de apoinment JANGAN redah bilik LECturer mcm kite bt kt Msia...its a big NO...NO...)...so aku bukak pintu...dia boleh ckp dlm bahasa melayu (ini kelebihan depa...kalu depa buat ttg Msia atau Indonesia...kebykan nyer mmg boleh ckp bahasa kite!!!!)...JEMPUT NAIK....What????...aku terpingga...ape maksud dia jemput naik???...biler dia tgk aku blank dia terus ckp...hmmmm...U KNOW WHEN IN THE KAMPONG PPL ALWAYS ASK TETAMU...NAIK!!!...whattttttttttttttttttttttttttt....aku jadik kagum ngan dia...aku gelak je....dia senyum...hmmmmm...so moral nyer aku mmg bersyukur dpt dia...Tua...Wise...dh lama mengajar...in fact dia penah jadik Director South East Asian studies kt Yale tahun 70an dulu...bayangkan lah...dh 30 tahun ok...aku rase umur dia dlm 60an atau 70an...aku tk pasti...tp dia mmg lucu...dia suke citer kisah2 mase dia kt Msia...in fact dia penah jumpe Tun Mahathir mase Tun masih Menteri Pendidikan!!!...so korang bayangkan lah tua maner dia...tp aku kadang2 segan gak ngan dia...dia lebih byk tau pasai Msia dr aku...aku buat pasai Cyberjaya...dia boleh citer kt aku mase Cuberjaya tu ladang kelapa sawit dia tgk mcm maner depa tebang pokok n clear kn tanah!!!!gulppppppp...what????...
Ape pun tu aku cakap...buat teman2 yg nk sambung blaja...doa...doa yg terbaik...sbb kite tk tau dugaan nyer pi negara org n mcm2 benda baru...aku bersyukur sekurang2 nyer aku dpt supervisor yg baik...ini yg paling penting...buat PhD ni lain...most of the time kite sorang2 n hanya supervisor je yg tau masalah kite...so kalu dia tk paham kite makna nyer kite akan tenggelam...atau decide to give up mcm kawan aku yg dh balik Msia...Buat teman2 sume doa la yg terbaik buat aku mase final presentation nnt...kalu tk de aral melintang aku akan balik pertengahan April nnt utk collect data....Insya-Allah...
P/S: Yus...thank you for ur doa...Insya-Allah I will try my best...aku pun doakan yg terbaik bt ko jugak...

10 comments:

MIZZOU said...

good luck Ramli!!! Untung nye hang dapat advisor yang faham budaya kita...jemput naik??? Berapa lama balik M'sia?

Unknown said...

Kat sini minimum requirement kt field 6 bulan...tp rase nyer nk stay 8 bulan kot...hehehe...tk nk Raya kt sini...TQ...mmg dia ok n baik...dia penah ngajar kt UKM...

SeMiN said...

lain kali ko kena la bg tau dia.. org melayu pun suka cakap... sila oiii silaaaa! esp masa kenduri kendara...kah kah kah!

Olpicture said...

ramli, nanti bila dapat exact date balik bagitau yea...

Neasuci said...

Dah nak collect data dah? Wowwy... so fast...... Tabik spring!!...

mohdsazali said...

Bos saya doakan bos okey waktu presentation tue.... bos kalu you nak balik malaysia nie bagi la tau date... boleh la.... buat sepanduk n g sambut kat airport..... he he he.....

Boleh la mai melawat umah saya kat putrajaya...

p/s en rosmin bila pulak nak kena collect data.....

Neasuci said...

Aku pun sangat PUSING...... pening tengok data... data pun pening tengok aku....

Yusz said...
This comment has been removed by the author.
Yusz said...

Bestnya.. harap kau lepas la presentation tu dan dapat balik M'sia sebagaimana yg dah dirancang. Nanti jgn lupa bagitau bila nak balik, boleh meet up. Alah, i know u can do well.. by the time u read my post, i'm sure u did very well. today i'm back in the office. QA was fun..!

zerobogey said...

bagus la. sama-sama tua.