Sunday, March 29, 2009

Hari baru...

Hai...Assalamualaikum wbt...ape kabar sume?...aku dh xited nk balik...ala2 dok menghitung ari..hehehe...aku tima emel dr pegawai latihan JPA kt Frankfurt...permohonan aku sedang d proses(well ni jawapan standard la kan....)so aku dh suggest nk balik on the 24 April 2009(jumaat) so aku akan smpai 25April 2009(sabtu)...hmmmm...ni cadangan je sbb kata akhir pd pihak JPA...tp aku dh ckp kt depa lg lama aku kt sini lg lama aku kena dok kt Msia sbb jadual research aku tk leh d pendek2 ikut suke...arghhhhhhhh...ttg nk pi cuti tu aku tk plan ape2 pun sbb sblm balik byk benda nk kena siap...so mungkin pusing2 kt sini je...opssssssssssssssssss...
Arini officially kami dh kena awal kan waktu satu jam awal...sbb mase bulan NOV(aku tk ingat biler) kami dh tukar jam satu jam ke belakang sbb winter time...ewwwwwwwwwwww...pelik la dok negara2 temperate ni ade je benda2 yg aku pikir(ni aku sorang je kot) tk masuk akal...ala2 ade mase kena awalkan satu jam n ade mase kena lewatkan satu jam...alasan depa sbb hari cerah awal!!!!!...WHATEVERRRRRRRRRRRRRRRR....tapi mmg betul awal sbb la ni maghrib jam 8.00 n Isyak 9.48...mlm pun ala2 cerah je ok...ewwwwwwwwwwww...tk sabar nk balik Msia...tk la wujud sifat2 kecelaruan mcm ni....hehehe...
So aku rase kt Msia keadaan dh mulai tenang almaklumlah Persidangan UMNO dh berakhir...well aku mmg ikut benda ni dari zaman aku kt Uni lg...aku mmg minat politik(well sbg org luar la kan)...so byk result tu yg aku rase ramai org komen dh...so aku tk berhasrat nk komen...kang tk pasal2...opsssssssssssssss...tp ape pun aku rase ni mase org sume nk lupe kan politik dn concentrate kt bebenda lain...org dh mula bosan...tp dlm byk2 insiden yg berlaku tu..aku secara peribadi rase sayu biler tgk Tun Mahathir masuk dewan n sume org bangun...aku rase that is the moment yg kite tau betapa hebat nyer org bernama TUN MAHATHIR MOHAMAD...dia bukan sebarang pemimpin...dia telah mentadbir Msia selama 22 tahun n aku tk penah kenal PM lain selain dr dia...so biler tgk dia atas pentas n d peluk n d salam oleh yg lain2 tu kite rase sebak...aku just harap aku dpt interview dia biler balik utk fieldwork nnt(hmmmmmm...berangan la kan....)...
Buat Pak Lah...mungkin ramai la yg komen ttg dia...tapi aku sekali lagi rase sebak biler dia mintak maaf n ckp kt Tan Sri Muhyiddin dia tk marah...uwaaaaaaaaaaaaaaaa...sedih nyer...ini lah semangat org Melayu...inilah sifat pemimpin yg kite patut sanjung...aku rase tk de negara dlm dunia ni yg PM dia bersilih ganti dlm keadaan aman...ini lah negara ku MALAYSIA...org melayu ni mmg lembut sifat nyer n selalu mengelak dr menimbulkan kekalutan n kacau bilau...santun nyer menjadi pujian serata pelosok alam...byk peribahasa melayu yg mencerminkan ketinggian budaya ni...aku bangga menjadi anak Malaysia...aku bangga negara aku tk kacau bilau biler nk tukar pemimpin...aku bangga sbb negara aku tk de mogok n demonstrasi biler rakyat nk luahkan rase tk puas hati(ni satu benda yg aku paling tk suke...ala2 demonstasi jalanan...ewwwwwwwwwwwwww...so the kejissssssssssssss...kampung la buat bebenda mcm ni)...opsssssssssssssss...
Aku mmg salute kt Tun Siti Hasmah...dia la IBU segala IBU...dia lah Wanita Pertama yg paling layak d beri penghargaan tertinggi...dr dulu smpai sekrg..dia tk penah OVER...dia tau peranan dia..tp dlm diam dia D SANJUNG Tinggi atas sifat dan santun nyer...ni la yg seharusnyer d pelajari oleh wanita2 kt Msia...isteri tu peranan nyer bagaimana...opssssssssssssssssss...over tak statement ni....hehehehe...
Ok tu je la komen aku utk minggu ni...actually aku byk nk citer pasai PErhimpunan Agong Umno tp later k....btw Dua BUKIT satu BATANG!!!!...kelakar la....hehehe....opsssssssssssssssssssss....ciaoooooooooooooooooooooo....

4 comments:

mohdsazali said...

Assalamualaikum bos....
lama saya tak beri komen.... selalu baca tapi tak sempat coZ 2 MINGGU TERAKHIR BULAN 3 sibuk... g kursus intensif perakaunan (untuk confirmation) pening... coz saya kan bukan budak BACC budak business... tue yang pening sikit... n isnin selasa g terjah Jabatan Pendaftaran Negara Melawati n Rawang buat audit mengejut... n depa sungguh terkejut la... bila tengok kitaorang datang....

ala dok melalut citer pasal diri sendiri buat apa... bos sihat... boleh la bos bila balik Malaysia nie... kita buat reunion.. boleh la dengaq citer pasal Jerman....

mirza said...

kita dgq cita pasa jerman..nnnnn....dpt hadiah dr jerman sama la kot nooo..heheh...rammmllliiii...tak saabo nk jumpa ko...

mohdsazali said...

cik miza....
Bab2 hadiah sudah semestinya kena bagi.... baru la i boleh bagi tau kat semua orang kat ofis ... ex bos i buat phd kat jerman... (kira bijak la...) n dia bagi hadiah...

he he he

Anonymous said...

daylight saving mmg menkonpiuskan..pasal tuh aku dulu pon solat zuhur jadik asar, asar jadik maghrib...fenin!

lg 1 beb...caner isteri2 kat msia nak jadik cam Tun Siti Hasmah tuh kalu lakinya xderk ketokohan cam Tun Mahathir? ngeee