Thursday, December 4, 2008

Salam AidilAdha...

Hai sume.....sori la lama tk menulis kat blog...been busy...hmmmmmmmmmmm...lame excuse....ntah la rase busy tapi byk gak melepak...well tak kisah la...aku baru je blh bernafas arini...sbb esok kami tk de kelas...kami kena ke Windek..hmmmmmmmmmm...aku pun tk tau kt maner but its part of the intercultural thing...depa nk bawak kami pi youth centre...kate nyer snow banyak...tapi aku tak tau...tk penah pi...nk kate xited pun tk gak...monday ade reading...ape pun aku happy..hehehe...supervisor aku tk dak sampai new year sbb dia dh ade urusan kat PENANG...hmmmm...hebat...aku tensen gak kalu dia ade...maklumlah antara buat keje ngan kena pulak tanyer2 pasai proposal....eiiiiiiiii....dh la aritu aku kena buat balik article review...kate nyer "You Did Not Bring The Arguement To The Point"...helooooooooooo...what point?...ntah ape2 ntah dia merapu...aku ikut je la...dlm diam aku blh gelak sorang2...bodoh sgt ke aku ni....hehehe...
utk makluman korang...kan aku penah ckp aku register kt Faculty Philoshophy so salah satu requirement...kena baca sume buku jerman philosopher yg utama...hmmmmm...jgn tak tau Max Weber and Karl Marx tu korang kena tau sape n tau ape arguement depa...btw Karl Marx tu blaja kat Uni Bonn...yuppppp...Uni yg aku blaja ni...so korang paham2 la yer....aku rase ini kekuatan negara2 maju kat benua eropah...depa mmg into benda2 falsafah ni...pasai tu mrk tk akan main buat je benda...its always WHY?WHY?WHY?...aku rase satu mase dulu org2 Islam pun mcm tu...thats was when Islam mencapai kegemilangan...maka lahirlah ramai ahli2 falsafah Islam yg ulung...disebabkan perkembangan falsafah ni jugak Islam maju dlm sains...sbb asas nyer kukuh...kalu tgk dlm konteks kita...hmmmm..tgk je la brp byk benda yg kite buat tk menjadi...gagal...sia2...buang duit...mcm2 la...aku rase ini salah satu sbb nyer...kite juga bergerak dari masyrkt industralis ke msyrt postindustrialis terlalu pantas...selaras dgn tuntutan Kapitalis...byk berlaku kecelaruan...percampur aduk kan unsur2 kedua2 masyarakat terbabit...hasil nyer lahir lah msyrkt konfius...JIWA KACAU GITU....ewwwwwwwwwwwwwwwwwww...awat la aku jadik falasampah ni....
Ape pun sebenar nyer aku nk UCAPKAN SALAM AIDILADHA...Salam Hari Raya Qurban...semoga di hari yang baik ini kite renung kembali pengorbanan yg telah kite laksanakan sepanjang tahun 2008 ni...ape kah cukup pengorbanan kite...ape yg telah kite buat utk org2 di sekeliling kite...utk masyrkt....utk agama...utk bangsa...utk keluarga...cube ddk sorang2 n senaraikan sumenyer...kalu byk alhamdulillah syukur...kalu tk..hmmmmm...paham2 la yer....pengorbanan tu luas bukan setakat korban ayam itik(masuk kategori korban ke) lembu kambing...Jihad la demi kesejahteraan Ummah...bagi yg pulang ke kampung berhati2 di jalanraya...jgn korban kan ape yg tk perlu di korbankan...
Ok...take care sume Maaf Zahir Batin....

5 comments:

rambomadonna said...

Hi babe... so how are u gonna celebrate aidil adha this year? Merry aidil adha ... hehehe

kolgee said...

Salam Aidiladha.Cukup ke pengornan yang telah dilakukan sepanjang tahun 2008. Actually, belajar di German juga merupakan pengorbanan yang besar. Bahkan ianya juga mengikut seruan Nabi supa menuntut ilmu hingga ke negeri China

Yusz said...

Salam Aidiladha untuk kau jugak... Walau di mana kita berada, suasana saja yang berbeza...

mohdsazali said...

Bos.... selamat hari raya yea.... semoga tabah menghadapi dugaan di tempat orang...

bos you pun kiranya berkorban jugak la.... untuk bangsa, negara....

by the way... bos tahu tak en tomadan dah kembali ke rahmatullah di mekah ari sabtu yang lalu.

Ned said...

Hi Ramli..or should i call u Rem ke? I ni Nadia, member Ad n Yeen. I dapat HLP ke German juaaa so need ur help laaa if possible. Spoke to Raja Nizam and he told me to try Bonn Uni. I plan to do industrial policy courses?

Could u look me up in the in the Facebook ke? I carik u nak add as fren x jumpa plak. Thanks