Tuesday, December 30, 2008

From Durham to Bonn...

Hi everybody...aku dh selamat smpai ke Bonn...it was a tiring journey from Durham...perjalanan tk jauh pun the flight is only 3 hours in total tapi all the waiting is very exhausting!!!...aku byk gambar nk post kt blog ni tp tk de modal nk karang citer..hehehe...ape pun it was a very fruitful visit...well selain dr pi melawat Semin...hmmmmm...layanan first class siap lagi pagi2 dia dok tanyer arini nk makan ape...uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa....biler dh smpai Bonn....dunia kebab bermula...cehhhhhh...aku byk dpt download bahan..well in total dekat 100 lebih journal...yessssssssssssssssssss...tapi nk baca tu...uwekkkkkkkkkkkkkkkkk...nk terkeluar anak mata...hehehe....belum start pun...kat Jerman still cuti...class mula balik 5hb so masih ade mase nk siap kn keje2 tertungak selama 10 hari...
Kat Msia pun ramai yg masih cuti almaklumlah cuti krismas...cuti tahun baru 2009 n cuti Maal Hijrah...so dalam suasana cuti ni n sempena mood tahun baru ni(dua2 la...Hijrah n tahun baru in general) aku nk amik kesempatan ni nk mohon ampun dan maaf(ishhhhhhhhhhhhh..rase mcm raya lak....)semoga tahun baru ni menjanjikan segala yg indah Insya-Allah...tahun 2008 akan kita tinggal kan dgn 1001 kenangan...aku pun byk kenangan tahun 2008...well bagi aku sume nyer manis...cehhhhhhhh...hehehe...tk la sume manis...yg paling sedih biler berangkat meninggalkan Vista n Msia...uwaaaaaaaaaaaaaaaa....
But in general 2008 was a good year for me...tapi kalu nk ikut kan tiap2 tahun pun a good year for me...hehehe...aku just bersyukur dgn sume nikmat yg Allah swt bagi kt aku...I mean physically...emotionally...my family(I luv them SO MUCHHHHHH...muahhhhhhhhh...)...well aku rase those yg rapat ngan aku tau yg aku dh tak de ibu dan ayah so yg tinggal cume my brothers n sister n anak2 buah...isk...isk...isk...opsssssssssssssssssssss...ter EMO lak...but they are the greatest...I luv them so much....
My frenz...all of them...korang mungkin tk caya tapi aku ade kawan yg aku kenal dari sekolah rendah n kami masih rapat...kawan2 kat sekolah menengah(nama sekolah rahsia...syhhhhhhhhhhhh...bahaya...hehehe)...kawan2 kat UM...teman2(tapi mesra) kt USM...member2 kat L&G Bhd...rakan2 kat Rancangan Pengajian Perancangan dan Perbandaran UM...Inst Asia-Eropah UM...Vista Angkasa...my brothers n sisters batch 1/2003 PTD...member2 kursus QA Intan...n of coz sume yg dikasihi...dirindui...diingati kt KPKT...uwaaaaaaaaaaaaaaaaaa....sedih mcm bagi ucapan tahun baru lak...
Aku selalu percaya kawan2 adalah HADIAH yg Allah swt beri utk kite...kite bukan jumpe org secara kebetulan dan berkawan tapi itu adalah ketentuan...mungkin ade yg rapat...ade yg kasual...ade yg formal...ade yg mcm 'chipsmore'...tapi ape pun sume nyer anugerah...be thankful for that...aku bersyukur sbb d beri kesempatan mengenali kalian...aku sedar aku byk kelemahan...tapi kelemahan itu la yg menjadikan kita sahabat kerana kelemahan aku ditutupi oleh kesempurnaan kalian(uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...sedih la....)...
So bersempena dgn tahun baru ni azam aku ialah...hmmmmm...well apart dari blaja bersungguh2(ni dh mmg kewajipan...) aku berazam Insya-Allah aku akan cube menjadi sahabat...teman...rakan...atau sekurang2 nyer kenalan kalian yg baik(kata sempurna kang ade lak yg bantah....)...So sebagai permulaan aku mohon maaf zahir dan batin jika sekira nyer sepanjang kalian mengenali aku byk yg tk 'kena' dgn aku...aku juga manusia...semoga kite mula kan tahun 2009 dgn fasa baru...cehhhhh...mcm buat rumah lak...
ok guys...nanti I'll post my stori kt UK...for the time being...Selamat Tahun Baru...chersssssssssssss...

5 comments:

SeMiN said...

hehehe... Meli ari nie aku bangun tido aku pun tanya kat diri aku, eh nak makan aper ek ari nie..? so aku pun jawab... alah makan jer aper yg ader.. tak kuaser nak masak lagi hehehee! N E Way selamat mentelaah journals!

Anonymous said...

ape bro...
nama skolah direhsiakan....
pernah probabation kat Henry Gurney ke..?hahaha...jgn maree aaahh...

cheers~

Ezati said...

huhu slamat tahun baru en ramli..saya baca blog ni smlam, tapi abg amirul kate, kena leave a comment so that u'll know i've read..haha..

nanti bila2 dtg la stockton lagi~

Yusz said...

tersentuh hati membaca blog kau nih... insyaallah, aku pun akan cuba menjadi sahabat yang baik... miss you too... semoga lebih cemerlang dan success selalu...
soalan : aku ke chipsmore tuh? ala2terasa sikit la sebab kadang2 ada, kadang2 aku tenggelam.. hahahahah...

mohdsazali said...

Helllooooo n assalamualaikum...

tersentuh juga la dengan ayat power n sedih macam cerekarama jea ayatnyer... apa2 pun you are among my best bos..... walaupun x pernah keje secara direct under you.....

Wish you bos, all the best semoga habisla baca jurnal tue...

saya kat sini tak leh cuti..... geram sungguh... tapi dah submit juga kat bos unit untuk cuti jumaat n isnin (nak antaq anak g kindegarden) he3x... (Bos besar boleh pulak cuti dari sampai isnin)

Bos, frenzzzzz you kat KKR tou keja bahagian mana korporat ke? just kalu kat bahagian korporat or kot2 dia kenal orang kat bahagian korporat nak minta tolong... kawan saya dah jadi engineer report duty 19 jan 09, nak tahu dia kena posting kat mana... tue jea...