Sunday, December 14, 2008

7-8-7 Vista Angkasa

Dear All,

Well arini/minggu ni aku nk berceriter sikit pasai 7-8-7 Vista Angkasa...yessssssssssss...Once it was my 'nest' in KL...aku suke Vista(...sigh...)aku mula dok kat sini lps abis Master...mase tu Cici berada di Holland menyambung pengajiannyer...aku ingat lagi mase aku mula dok kat situ...IT WAS TERRIBLEEEEE...scary...korang bayangkan lah umah dikelilingi SETINGGAN n KAWASAN GERAI yg penuh tikus...golongan pendatang...sampah....SEX DI TEPI TANGGA...ewwwwwwwwwwwwwwwww....everything yg buruk ade kat Vista mase tu...mmg kejis n mmg hinas...tp itu la realiti KL...kecelaruan identiti...dari balkoni rumah korang boleh tgk keGEMILANGAN KLCC...Menara Moden...antara yg tertinggi di dunia...dicanang sebagai salah satu binaan termoden abad ini di rantau Asia...semua nyer indah...moden...high-tech...tapi kalu di jenguk ke bawah...uhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh...setinggan kerinchi...sistem perparitan tersumbat....kumbahan tk wujud...gerai2 yg kotor dipenuhi tikus sebesar kucing....penjaja tepi jalan...rumah flat DBKL...hmmmmmmmmmmmm...konflik identiti...tapi dlm konflik2 tu wujud sebuah apartment di Vista Angkasa bernombor 7-8-7...pemilik nyer Cici Marangsa de Leiden...gadis marang yg berkawin dgn jejaka Eropah...tapi perkawinan mereka tidak kekal so Cici terpaksa pulang ke Marang n rumah tu diserahkan kepada aku utk dijaga....kisah cinta depa nnt I citer...sbb tk sesuai X-rated gitu...opsssssssssssssssssss....

So sedikit demi sedikit Vista dihiasi...ia menjadi lokasi pertemuan.."SINGLE STORY"...ia menyimpan seribu satu rahsia...kisah2 yg kini menjadi memori bagi mereka2 yg pernah melewatinyer...uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...sedih...kt sini la aku mula mengenal kehidupan sebagai 'YUPPIES"...opsssssssssssss...jgn jelesssssssssssss...rumah ni telah menerima ratusan tetamu...aku masih ingat lagi majlis sambutan hari raya yg dibuat...uhhhhhhhhhhhhh...letih ok...kami terpaksa bangun seawal 3 pagi semata2 nk buat laksa johor...mangsa nyer ROSMIN....the best Chef in Town...Koloni ade gak tolong...TOLONG MENYEMAK...opsssssssssss...aku ingat lagi ade satu tahun tu mase menumbuk cili siap2 lagi biji cili masuk dalam mata Rosmin...eeeeeeeeeeeeeeee...seksa sangat mase tu kesian sangat....tapi yg best nyer biler kawan2 dtg...d sebbkan apt tu kecik so terpaksa la kami buat bergilir2...tp best...mcm2 ragam org yg datang...this is the only place yg sume org rase AT HOME...hmmmmm...aku rase la...aku njoy sgt mase tu...esp biler depa dtg n depa terkejut tgk decorasi rumah tu..ala2 'minimalis urban kontemporari' gitu...uuuuuuuuuuuuuuuu...statement hansssssssssssssssss...Cici mmg kreatif...well...opssssssssssssssssssssssss....
Housemate aku silih berganti...termasuk dr Jerman yg kini menjadi slh sorang kawan baik aku...yg unik nyer kebnyakan hsemate aku terdiri dari "USTAZ"...hmmmm...jgn tk tau...ooooo lupe itu tk termasuk Firdaus n adik angkatnyer...opsssssssssssss....hehehehe..bulan2 terakhir aku kt situ aku dok sorang...byk kenangan kt Vista...Majlis Raya...Kumpul Hujung Minggu...Ruangan Gossip...AF...Miss World...Miss Universe...Olimpik...AJL...PTK...hmmmmm....mcm2 la...aku rindu sume tu...diam tk diam hampir enam tahun aku dok kt situ...byk kenangan...yg pahit...yg manis...yg indah...yg buruk...
n of coz kalu citer pasai Vista aku tk leh miss citer pasai umah Kak Ana...THE BESTEST person I've ever met...rumah depa jadik 'pot' utk aku makan biler malas nk pi beli n nk rase 'home made' cooking...sambal kak Ana...kari kepala ikan K...sayur goreng Mektea...uwaaaaaaaaaaaaaaaaa...I miss Malaysian food....well sume yg bermula pasti berakhir...
aku akhirnyer meninggalkan Vista dengan seribu satu kenangan pada 30 September 2008...tarikh aku berangkat ke Jerman...aku tak tau sape yg tinggal kt situ sekrg...tp I had the best experience kt situ...teman2 yg yg dulu menjadi sebahagian kenangan Vista juga telah terbang merata alam...Rosmin kini di Durham...Mimi br je pulang semula ke KL...Cici telah memulakan kehidupan di Terengganu...Azli kini di INTAN...Amin dgn kehidupan yg cukup ceria skrg...Firdaus n Suhaimi...hmmmm...all the pasar malam...n of coz all "THE STORI"...
To Vista Angkasa...I miss U...Those yg ade kenangan kt Vista blh la coret2 kan kenangan kt Vista...the place Once I Call Home...

11 comments:

Princess Mulan said...

Thanks to U ... U turned 7-8-7 into a home for everyone!

SeMiN said...

Yeap.... 7-8-8 Vista adalah tempat aku akan hinggap bila aku rasa boring sgt semasa aku dok KL.. and jadi hotel 6 bintang aku semasa aku 2 kali pindah kejer ke Penang. Teringat aku saat indah semasa jadi AMAH utk open house, hmmm teringat aku goreng pisang dan ubi ketuk tepi vista yg merupakan snack terhebat di waktu petang... thanks for all those sweet memories!

mohdsazali said...

Morning...

Nak coret la sikit kisahnyer... saya pernahmenghadiri open house bos entah la bila... rasanya masa saya dok kat enforcement lagi.( ha dah ingat rasanya masa en kolony baru pindah rumah di tasik permaisuri, dia ada buat open house n bos pun ada buat open house.) en tah tahun tak ingat.... tapi ingat waktu tue tengah tengok miss world....

Saya g open house tue ngan dzakir. ha ingat lagi makanan memang sedap (compliment untuk en rosmin, dia masak memang sedap), layanan tuan rumah memang 1st class siap g tunjuk bilik nazli lagi (master bedroom) yang paling kemas n cantik sangat kalerrrrr merah gitu.

waktu tue sebenarnya x nak g... coz rasa rendah diri la jugak waktu tue.Yea la kan tetamu2 yang datang sumanyer BOS2 (PSU, PP, PTD & sewaktu dengan nyer)i jea ngan dzakir hamba sahaya waktu tue.. he he he... tapi dah bos yang ajak g jugak la...

Bos sapa ha housemate bos yang tak banyak cakap tue yang dok bilik sebelah tandas tue... ala dia dulu pun keja KPKT... (mula2 takut jugak la tengok dia... tak tegur orang, pandang semacam jea... tapi buat tak tahu jea...)

tapi malam tue memang enjoy, walaupun umah kecik tapi rasa besar.coz layanan istimewa tuan rumah... (rasanya antara open house yang terhebat jugakla yang saya pernah g)

(Biasa la kan sapa punya open house....kalu a.k.k2 n ad.k2 punya openhouse... vouge d vast gitu).

K... boss got to go kena g melihat tapak kejadian keta hilang... (dilantik jadi pegawai penyiasat... kira tak sia2 jugala waktu keja kat penguatkuasa tue)

Olpicture said...

the apartment definitly "terserlah" in the picture! 7-8-7, yes the venue for my persinggahan in any KL related matter... thank you for accepting me to the loft especially during my "no-tv-days" and "no-car-days"!

rambomadonna said...

Masih ku ingat kali pertama aku ke Vista Angkasa ... dari ruang lobi yang sempit dan gelap, dinding lif yang penuh mural ... ooo... di otakku betul ke Meli duduk kat sini ... di kalangan warga middle low income group ...

Bagaimanapun jangkaanku meleset apabila tiba di parcel 7-8-7... ketibaanku disambut dengan kewangian laksa utara (Min- this is my personal fav) dan macam juadah menariks...

Actually aku tak sangka lah si semin yang masak semua tuh sebab dia nie lebih macho dari meli ... hehehe tapi bila dia demo masak makaroni in an open concept kitchen ... kagum lah.

Betul Zali, i suka bilik CiCi .. merah menghairahkan huhuhuhu... err... aku tak ingat apasal aku gi vista and firdaus duduk kat bilik tuh ... huhuhu what a different contrast ...

mohdsazali said...

Bos...

Tadi masuk laman web KPKT... saya tengok la.Gambaq kenang2 kenangan orang yang terlibat dalam pembikinan sehingglah KPKT juara... (tapi i feel sad coz gambar bos tak der... i think you should be in the pictures...) (tak macam ada sesetengah tue... just like you said "post cccccccaaaaannnnnnntttttttttteeeeeeeekkkkkkkkkk jea kat situ").

Tapi kan bos saje nak menghiburkan hati bos... cuma bos tenung betui2 gambaq tue... cuba tengok gambaq puan mashi n cik aina... sama tinggi, bentuk bandan sama.... so boleh assume pn mashi pun mengandung jugak la macam cik aina kan... he3x..

Pn mashi tak percaya saya kata dia sejibik bentuk badan dia dengan cik aina (dalam erti kata lain macam mengandung jugak la)... siap saya nak survey tanya pendapat umum... betui tak apa yang saya kata... he he he he

k_rul said...

wahh shahdu naik terkedu dengar episod blok 7-8-7 nie....
agak2 ble cter nie nk kuar pangung n wat novel...
hehehehehehehehe.....

k_rul said...

bos klu ade mse record video nyanyi yg merdu tu n send kat email cye bkn pe dh lme x dengar suara yg lunak n wajah yg tanpan mse nyanyi kat bilik mala hahahahahaha..........
( cye sgt geram pic kat sne sgt best wwoooooo....!!!! )

k_rul said...

en sazali sory le pic anugerah tu x bnyk x sempat nk wat liputan meluas hehehehehe.....( NIe pn en fakri yg ambik cye g kursus pemandu )

Anonymous said...

boss.. aku xsempat singgah 7-8-7. Tengok dari jauh jek..

mirza said...

hehe..aku pun ronda2 sakan gak umah ko masa ko buat open house tahun biler ntah tak hingat..kagum aku dgn toilet house mate ko n the way u arrange your kemeja..heheh...sekrg mcm tu lg ker?..ker dah lintang pukang susunannyer..hehe...apa kate ko emel lak bilik ko yg sekarang nk tgk lak cemana...eh masa ni jugak la kan yg min p cari bunga kantan sampai pukul 2 pg bru jumpa kan?..