Tuesday, June 2, 2009

Friendship...Drama...Betrayal...

Heloo sume...sure la ramai yg tertanya-tanyer maner I menghilang...hmmmmm...panjang la citer nyer...berikut adelah sinopsis kepulangan I tempohari...almaklumlah lain yg d rancang lain pulak jadik nyer...mcm2 berlaku...aku rase xperience aku sebulan kt Msia ni lebih hebat dugaan nyer dr aku kt Jerman...ringkas nyer kepulangan tu dimulai ngan serba tak kena...
1) aku kena bangun seawal jam 5 pagi dalam cuaca dingin(late winter...early spring)...nk kejar tren ke Frankfurt....smpai lak kt Frankfurt aku check in atas nama yg salah!!!!!...eeeeeeeeeee...kose tk korang minah yg register aku check in tu ingat nama aku Ravinder SINGH!!!!...heloooooooooooooooooooooooooooooooooo...nasib aku tk terbang ke Auckland...tp aku sempat gelak mase tgh tunggu flight...kelakar pun ade...marah pun ade...hehehe...flight 12 jam..kelas ekonomi,...minah kt sebelah aku typical pompuan Jerman...kata nyer dia nk ke Phuket...tp flight abis so dia naik MAS...dia siap tanyer aku kt airport KLIA ade signboard English tak(tone suara very scarstic...dia siap ckp mase kt Bangkok tk de....)...hmmmm...so seperti korang sume paham la kan...aku mmg pantang...so aku pun guna tone british aku(fake ok...tapi org Jerman mmg kalu yg tk fasih english tu mmg very the...)...lps tu aku ckp tk yah risau...kalu U fasih bahasa Jepun n Mandrin or Arab U tk kn ade masalah...dia dok buat muke blur...hmmm...blank...aku ckp Malaysia multilingual....terus dia senyap n tido sepanjang flight!!!!
2) flight boring...tk de ape yg menarik...aku dok layan sume movie n sume lagu yg ade...kelas ekonomi...opssssssssss...smpai KLIA jam 6.30am...letih...mengantuk...rimas(serius...cuaca KL kn ala2 terpanas dalam abad ini...aku pulak baru smpai dr benua yg cuaca nyer ala2 sejuk n suam2 kuku...rimas ok...lps tu kena pulak belegar2 selama 8jam lagi kt merata tempat(sbb kawan aku ade hal....)...so aku mase tu dh tk leh nk pikir cara logik...aku mule merapu n sasau...mase ni jugak aku dok carik kawan2 yg aku RASE akan tumpang kn aku...hmmmmm....sadly yg aku harap kan boleh ala2 buat tk tau....kalu korang ape perasaan...aper kes beb....aku pun nekad n "KHALWAT"...opssssssssssssssss...terpaksa...satu malam...malam berikut nyer tumpang umah salah sorang teman lain...so bermula la kesesakan idup d Msia....panas...terpaksa naik bas...ERL...teksi...sume la...tensen...mase ni aku dh hampir2 breakdown....aku start tu question everything....
3) tp aku bersyukur dlm keadaan aku terkapai2 tu muncul insan2 yg menghulur bantuan tanpa aku merayu...ade yg sanggup layan kerenah aku...ade yg sanggup sediakan ruang utk aku tumpang beberapa hari...ade yg offer keta....aku bersyukur...buat kalian semoga Allah swt membalas segala jasa baik kalian...aku tk mampu nk balas...
4) all in all aku tumpang merata tempat...aku jadik nomad...hidup berasaskan beg pack...mmg sedih...aku sedih kt diri aku sendiri...tp ni jln idup yg aku pilih...ade beberapa hari aku "homeless" terpaksa lak tido hotel...hmmmmmm...tp time2 mcm ni la aku mule kenal kawan2 yg mmg layak d panggil kawan...tp dlm senyum...dlm gelak ada mase nyer airmata aku berlinang...aku "kagum" ngan insan2 yg aku panggil kawan yg aku sanggup buat ape saje...n time2 aku terdesak n perlu bantuan depa blh buat tk tau...Allah swt Maha Kaya....
5) So finally aku dh ade tmpt tinggal...as from 01 June 2009 aku akan menetap sehingga penghujung kajian lapangan aku Insya-Allah di pinggir Kuala Lumpur...lain kali aku citer pasai rumah ni...spacious....tenang....cosy....a place I can call home...at least for a while...
p/s: buat yg telah membantu...terima kasih...btw aku tk mention nama sbb aku tk nk ade yg terasa atau terkilan atau kalu yg mmg tk de perasaan mmg tk kn rase ape2...mmg hati kering...tp aku jugak manusia...aku jugak ade hati...aku jugak ade perasaan...tolong jgn ckp aku terlebih Emo...drama or create a scene...kalu korang d tmpt aku mungkin korang akan paham...ape pun I'm glad setakat ni dh settle...aku dh boleh fokus kt research aku...Insya-Allah....doakan lah yg terbaik buat aku...

7 comments:

rambomadonna said...

patut lah bila aku tanya zali ko gi mana dia kata ko dah check out sebab tak mampu bayar sewa ...

then nonie kata ko "menjalang" kat pusat bandar damansara... ko kat mana sekarang babe?

a.z.z.a.y.d said...

there is alway a thing people call Karma...bak kata Kak Saripah Aini dlm melodi ahad lepas...

SeMiN said...

tiap suatu tuhan bg pasti ada hikmah, sekurangnyer kita sdar bahawa kita insan yg lemah... "aku insan yg lemah.... hanya mampu berserah...." bolehhh nyanyi lg tuuuu.. tak nak kalah nihhh... sajer nak over kat sini.. hehehe... apapun banyakkan bersabar.. banyak lg dugaan hebat yg kita semua akan lalui...:))

z.a.i.r.e.e.n said...

thank god u are alive! i was trying to get hold of you, sbb aina cakap ko dah balik Msia.

tak payah pening, meh datang rumah aku, ada extra room kat kau...

Neasuci said...

Welcome to reality fiend. Life is not a bed of roses.

By d way.. kata nak belajar endnote? jangan nanti tulis dalam blog kata i lokek ilmu pulak dah. You're most welcome to drop by at my office but calling2 dulu coz lately I stay at home a lot. tak tahan panas..

mohdsazali said...

bos....
okey la tue.... nanti kita buat party2 kat umah baru tue yea... dengaq2 tuan umah nyer terror masak lauk kampung he he he he...

p/s bos ari tue kan adala minah yang dok apartment kt seri kembangan tue nak ajak g makan2 kat umah dia sampai la nie tak jemput2 pun lagi kan.... he he he he....

Anonymous said...

ler...patutler lama blog nih senyap....ko blk kampong rupanya....

selamat membuat apa2 yg ko patut buat beb....fighting!

(muahahaha...mampos nak kena jentik aku nih...)