Friday, June 12, 2009

Breakfast with d Lord Mayor of Kuala Lumpur...

Friday: 12 June 2009

Hi uols...sejak balik Msia liat pulak nk update blog ni...byk isu nyer....salah satu nyer internet kt sini SLOW!!!!...opsssssssssssss...so nk upload gambar seksa...ewwwwwwww....tapi arini ade berita yg aku rase worth d blogkan...hehehe...arini aku pi DBKL...yup...bukan buat kajian tp pi jumpa Dato Bandar...opssssssssssssssss....hehehe...bebenornyer bagi mrk2 yg tk tau Dato bandar KL la ni adelah bekas KSU KPKT(hmmmmmm....my previous ministry) so indirectly dia adelah bos aku....Dato' Ahmad Fuad....
Dia masih spt biasa...laser and sharp...bak kate dia "Its either ppl like me or they hate me" there's no in the middle...dia pakai kasual arini sbb kate nyer nk pi lawat tapak gerai....hmmmmm...aku blh imagine mcm maner org2 DBKL keje sekrg....opssssssssssss....been there...done that....ape pun dia masih spt biasa...topik yg dia dok suke tanyer aku...hmmmmmmmmmm...aku rase korang blh agak...aku cume mampu ckp kt dia..Dato' ade tak topik lain?
Dlm berbual n berborak...n in between tea dia sempat pesan n beri kata2 hikmat...aku jadik bangga pulak...duhhhhhhhhhhh....dia Mayor KL ok....PBT paling berpengaruh kt Msia n of coz antara bandar yg paling "Grand" kt dunia ni....aku tk kn lupe insiden2 mase dia KSU KPKT...hmmmmm..bg yg penah alami nyer pasti tergiang2 karakter dia....aku tk kan lupe insiden mase kt Sunway Piramid...huuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu....I almost lost it....but I survived....yg best nyer pun byk...tp aku tk yah la highlight kt sini....sure la jadik bahan kutukan....opssssssssssssssss...tapi aku byk blaja dari dia...aku secara peribadi bangga sbb penah bekerja bawah dia...
Sesi pertemuan selesai dalam tempoh 40 minit...tapi aku akan ingat pesanan dia Insya-Allah...he is one of the best boss I've worked with....I just hope dia akan terus diberikan kesihatan n kekuatan utk terus berkhidmat dlm perkhidmatan awam...the service need more ppl like him...
p/s: aku harap dia jadik KSN....opsssssssssssssssss...

5 comments:

rambomadonna said...

hehehe... ingat masa aku memanjang kena laser dia pasal si Dr. P... apala dosa aku time tu ...

time JPN "baru" start memang seksa lah ... tapi uol kat blok k pun teruk juga kan ??

SeMiN said...

well, tu lah karekter Datuk Fuad... dr dulu pun dia mmg dah mcm tu... tp bg aku dia mmg pro... kejer is kejer... ada 2 jer pilihan.. buat kejer dgn baik dan bersungguh.. atau.. tak payah buat langsung... pegi jer "berenang" kat "Kolam JPA".. apapun aku mmg setuju.. atas banyak sebab...

a.z.z.a.y.d said...

I like this entry..sooo classs!

mohdsazali said...

amboi2... bos g jumpa dato'fuad....
nanti datang umah update dari a sampai z....

antara kenangan yang i suka with dato'fuad bila tengok dia belasah bos2 kat KPKT... worth it... n padan muka depa jugak la kan.... very the puas hati.... ha la selalu kena belasah ngan bos sekali2 tengok bos kena belasah syok jugak... soalan2 yang dikemukakan oleh dato selalunya payah la nak dijawab oleh bos2... n like when Dr. P kena......

banyak pengalaman bila start keje kat bahagian kewangan mulai bulan 6 2007 hingga 6/2008. Banyak benar pengalaman... n banyak masuk mesyuarat high profile KPKT with KSU chair, TKSU chair...belajar jadi urus setia meeting....apa dato'suka makan, apa TKSU suka n tak suka... n banyak la.... (w/pun waktu tue hanya kumpulan sokongan!)

n this pengalaman memang banyak berguna sekarang nie... since i keje kat Bahagian Korporat Jabatan Audit Negara (JAN)... jadi urus setia mesyuaratla, Lisson Officerla.... userer untuk majlisla.... urus setia function besaq kat JAN....

Memang setuju KSU paling Best is Dato Fuad

UrbAnWiTch said...

yes,.aku pernah deal ngan dia masa dia kat PDC , indeed a rare breed.