Sunday, November 28, 2010

Salji d Bonn

Ahad 28.11.2010...Hi semua...lama tk bersua d blog ni...arini minggu terakhir Nov 2010...pantas mase blalu...

Byk yg blaku dua minggu ni...siang tadi aku berskype dgn sup aku...ironi nyer dia berada d tanahair dan aku d sini...dia berceriter ttg hujan dan aku meng"update" ttg salji...

D sani pasar Krismas sudah mula rancak...ni satu bentuk tradisi d Jerman...beberapa minggu sblm krismas akan ade pasar krismas d tgh2 dataran d bandar2 utama...ia mejadi tumpuan penddk...so spt tahun2 yg sblmnyer tahun ini pasar tersebut d buka dgn rasmi nyer minggu ini...aku amat kagum dgn tradisi ini...mcm2 ada...hehehehehe...nnt aku akan upload gambar...

Salji mula menyelubungi setiap ruang d bandar Bonn...aku kagum dgn fenomena ini...putih menyelubungi setiap ruang...saat2 begini aku bersyukur d beri kesempatan utk menyambung pengajian d sini...

Byk yg bermain d fikiran d tika ini...byk yg ingin aku coretkan namun semua nyer terhenti biler aku berdepan dgn laptop ini...inilah dilema kebykan yg sedang melanjutkan phd mereka...

Buat semua...Insha Allah minggu hadapan aku ade coretan yg lebih menarik...

12 comments:

MIZZOU said...

kami kat MIZZOU ni salji belum datang lagi...cume dapat suhu beku aje...gggrrrrr!!!!

Aliff Firdaus said...

Malaysia skng ni hujan memanjang...abis kotor keta kita tau oppsss...

Berita semasa kt M'sia skang ni buat aku rs cm nk loya,nyampah,jemu dan malas nk amik tahu...biasalah..POLITIK...surat khabar plak ibarat mcm dh x tau nk highlight isu apa..lemas dh aku tgk media kt M'sia ni..susah betul nk tgk media yg betul2 neutral..tak sebelah mana2 pihak..masing2 nk jg kepentingan dan periuk nasi..Hmmm bila la budaya ni nk berkubur??

Unknown said...

Mizzou...
soon it will snow...wahhhhhhhhhhh...

Aliff Firdaus...
keta baru ke uolssss???? amboi2...
btw I pun same dh malas nk baca berita...sume hamapagas...

a.z.z.a.y.d said...

kita tak nak balik msia boleh tak? :(

nali said...

FYI, kenyataan rasmi kerajaan persekutuan spt berikut: Pertama, tiada kakitangan kontrak atau kakitangan tetap ditugaskan utk isteri PM. Staf di JPM hanya membantu sekiranya perlu.Kedua, kerajaan tidak membayar apa-apa secara langsung kpd isteri PM. Walau bagaimanapun, beliau berhak menerima elaun-elaun tetap sebagai isteri PM seperti elaun tempat tinggal, makan-minum, perjalanan, pakaian etc. Jumlah elaun yg ditetapkan tidak dinyatakan secara jelas dalam pekeliling.

Unknown said...

azzayd...
hujan emas d negeri org uolsssssssssss...ape pun Go back...the Country need U...wahhhhhhhhhhhhhh...emoooooooooooo n patriotik gtewwwwwwwwwwww...

Nali...
Uolssss plszzzz la jgn jeles ngan Kakak I tu...dia insan lemah...bolehhhhhhhhhhhhh.....hahahahahaha

nali said...

azzayd, kan? klau boleh kan...mmg tak hingin!!!

aliff firdaus, beli keter baru ker? bila nak bawak round2 aku dgn keter baru kau?

Unknown said...

nali...aiyooooooooooooooo...no komenszzzzzzzzzzzzzz

a.z.z.a.y.d said...

rem ko very the patriotik..sesuai jaga unit DPA INTAN ooopppppppssss!

nazli..kaannnnnnnn???? tapi nanti bila aku balik nantikan kedatangan ku ke Auckland..kalau ada rejeki....

Unknown said...

azzayd...
ntah2 ko jadik ketua udpa...hehehehehehe...wht say u?...btw NZ...wah2...klassssssssssss...biler lg kan...

a.z.z.a.y.d said...

rem aku tunggu ko balik lah..kita p lawat Cici sesama..nak?

kejis okay ketua unit UDPA..very d x sesuaiii!

Unknown said...

azzayd...
wahhhhhhhhhhhhhhhhhhh...reunion kt KiwiLand...I likeeeeeeeeeeeeee...btw ko sesuai kt UDPA ok...tk le makcik2 kt situ...tu pasai bdk2 ptd skrg very the Mak2...umur br 23/24 tp dressing n perangai mcm 50...ewwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww...kalu ko pi situ blh la "overhaul" depa...hehehehehehehe