Monday, April 13, 2009

Coming HOmE...

Yipieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee....

Hari ni aku tima emel dr JPA...kelulusan aku pulang utk bt field research telah diberikan...Insya-Allah aku akan naik kapalterbang pd 24/4(Jumaat) n smpai KLIA 25/4(Sabtu)...yessssssssssssss...ntah la aku xited nk balik...tp seriusly cuaca kt sini dh semakin cantik...suhu semakin panas n bunga2 tumbuh melata...kt tepi2 jln pun bunga tumbuh mekar...canteq...tp aku perlu balik...data aku dh stuck so aku susah nk proceed...aku perlukan data...
Ramai yg tanyer kenapa aku perlu balik utk data...hmmmmm...in fact aku rase pegawai JPA pun terkejut aku balik lps 6 bulan je kt Jerman....hmmmmmm...well....nk bt mcm maner dh sistem nyer cmtu...tp aku suke...hehehe....so utk makluman kajian aku ttg Cyberjaya...so aku perlu balik utk collect data primari..satu lagi sistem kt Jerman ni depa mmg nk kite collect data dulu sblm buat yg lain2...kalu kt negara yg ikut British kite akan buat at least 3 chapter sblm collect data...tp kt sini "reverse"....ape2 je la...aku ikut je...hehehe...aku akan berada d tanahair sehingga Disember...sbb kelulusan field work aku utk 8 bulan...ni kira cepat sbb majoriti depa kt sini dok kt field 1 tahun...tp aku ok je...lps balik dr field nnt akan masuk stage 2...lps tu analisis n writing...Insya-Allah...
La ni tgh sibuk uruskan final touch up nk collect data n tgh uruskan asrama n barang2...la ni kt Jerman masih cuti...cuti panjang sbb Good Friday n Easter...so sume kedai n segala tutup...hmmmm...
So tu je la aku nk citer...buat rakan2 sume nanti kan kepulangan aku...
p/s: tolong jangan kirim ape2...aku takut tk sempat nk beli...hehehe...lain kali je la....opsssssssssssssss...

10 comments:

Yusz said...

Selamat packing barang... Hari ni kerja aku dah selesai. Handover note dah diserahkan dari Dato' Mustapa kpd Dato' Noh (diorang kata dia ni ala2 garang ek..). So aku boleh la prepare sendiri punya handover note.. hehehe... Nanti leh la jumpa kat cyberjaya (kat putrajaya susah kalau nak lama2, kang nanti kena ambik gambar lak...)

Olpicture said...

Eh Hello! ni mesti ditujukan pasal SMS i nak mengirim barangan semalam ni kan?

SeMiN said...

wah wah wah wah! Meli, bukan main girang lagi ko ek... apaun selamat bertolak balik lah yer... kiter jumper di KL bulan Oktober nie. No more buzz! buzz! buzz!

Princess Mulan said...

what??? u're coming home??? sooo soon???? aku baru je tengah hidup aman tanpa kau ...

anyway, jgn lupa tshirt aku, kaler pink, size XS and tshirt untuk Queen jugak tau!

MIZZOU said...

syok nye hang!!! Meli...kalau kita balik M'sia, elaun JPA kira macamana....kena tolak ke atau dapat macam biasa

Unknown said...

Jawapan:
1) Yusz...nnt blk aku contact ko.

2)Olpic...I tk pakai no Jerman dh...I pakai no Msia...U anta msg kt maner?

3)Semin Gud Luck...hehehehe

4) Mulan...baca blog aku btul2...tgk bahagian p/s tu!!!!!

5) Mizzou...elaun d kira elaun Msia...so kena potong...cuma 3 bulan pertama je d bayar ikut elaun sini...hmmmmmm...sabar je la...dh la research grant tk de...

Neasuci said...

Tak kisah la data nak amik lepas 6 bulan ke, lepas 3 chapters ke.. To me, yang penting you dah clear dengan your research questions & hypothesis. Bagus jugak amik data awal, it will give you more time to analyze your data which I guarantee you akan sangat memeningkan.

Welcome home.

Princess Di said...

Hmmm... meli, I rasa nak buat ala2 citer Beauty and the Beast lah .. just bring back a rose ...

mudah-mudahan ko akan sesat kat castle mana2 kat Bonn tu and find us a YUMMYLICIOUS beast.

JueOny said...

sorry....just nak tanya...sambung study di jerman ker? if yes, apa bahasa yg digunakan?...do we need to learn germany dulu?...

-juliah-
akauntan MOF

a.z.z.a.y.d said...

remmmmm mana ko ?senyap je sejak balik Msia?What happen to uuuu??????!!!!!!