Saturday, January 24, 2009

Gong Xi...Gong Xi...

Heloooo...ape kabar sume...I'm sure by the time uols baca blog ni sume mungkin baru balik bercuti panjang...al maklumlah d Msia cuti panjang Tahun Baru Cina...well kt sini tk rase ape pun...actully kt sini jumlah pelajar Cina tk ramai sgt pun...tp ade la...kebanyakan nyer exchange student...tp ini cuma personal observation...hehehe...Me being judgemental....hmmmmm...First and foremost...syukur alhamdulillah aku dh abis sume exam yg wajib....aku tk tau mcm maner keputusan nyer tp I've tried my best...la ni aku cume tawakal n leave the rest to Allah swt...aku tgh sibuk prepare draf presentation proposal aku scheduled ari Khamis depan....arghhhhhhhhhhhhh...seriau kepala otak...sbb peresentation tu nnt sume senior researcher akan ade kt situ...so depa akan nilai sama ade research yg d buat tu worth continuing atau hmmmmm...option satu lagi tu scary ok.....doa kan la yg terbaik utk aku...Insya-Allah...
Satu lagi aku nk ucapkan Tahniah kpd one of my best fren yg dh dpt posting ke Spore....Tahniah...aku tk leh sebut nama sbb blum ade black n white...tp dia dh d panggil oleh KSU n d maklumkan berita baik ni...Aku mmg tk surprise pun sbb dia mmg CEMERLANG...track record dia mmg Gemilang...Tahniah...sure la lps ni byk pelaburan dr Spore masuk ke Msia...opssssssssssssssssssss...hint....hint....dia ni mmg ala2 resemblance Iron Lady Malaysia....hehehe...Tahniah to You...so senang la nnt aku nk pi shopping ke Spore...ade tmpt melepak...
Arini aku nk citer pasai Ucapan Obama...actually aku tgk tiga kali ucapan dia...aku terharu n sebak...al maklumlah dalam keadaan umat Islam seluruh dunia ditindas n anak2 palestine d bunuh dengan kejam...tiba2 muncul seorg pemimpin kulit hitam yg mengepalai negara yg paling berkuasa di dunia ni...dia bukan sahaja mencipta sejarah sebagai Presiden kulit hitam pertama tapi hakikat yg tk boleh d nafikan ialah dalam tubuh nyer mengalir darah Islam...ayah nyer seorg Islam...ibu nyer juga berkawin dgn org Islam...dia juga pernah hidup d negara yg majoriti penduduk nyer Islam...mungkin bapa nyer tidak mengamalkan ajaran Islam...mungkin ayah tiri nyer tidak mengamalkan ajaran Islam...tapi aku yakin dn percaya doa nenek moyang nya yang Islam akan terus subur dlm roh Barrack Hussein Obama...harapan tu aku sandarkan pada dua baris ucapan Innaguration beliau yg menyebut secara spesifik ttg hubungan USA dgn negara2 Islam...jika presiden2 sebelum ini kerap menggunakan perkataan terrorist yg bersifat menimbulkan kebencian d kalangan org2 Amerika terhadap Islam...tp Obama dlm ucapan nyer hanya sekali sahaja mengunakan istilah terorist n itu pun d penghujung ucapan nyer...so aku rase kite patut berdoa agar beliau mampu berbuat sesuatu...sememang nyer dia bukan Superman atau Ultraman yg mampu mengubah segala nyer dalam sekelip mata...beri la dia peluang...beri lah dia masa...doa kita Insya-Allah d makbulkan...Aku optimis....bagi yg belum baca lagi ucapan Obama...baca la...sesungguhnyer ada sinar harapan dalam ucapan nyer...
Bagi rakan2 yg akan menyambut Tahun Baru Cina...ehem...ehem....Jamie...esp....semoga tahun ini menjanjikan seribu keceriaan...btw...semoga tahun ni bertemu jodoh...hehehe...
Goong Xi....Gong Xi....Gong Xi....Fa Chai....

5 comments:

a.z.z.a.y.d said...

Yeah, tahniah to Iron Lady..mak tak leh simpan rahsia nok..oops

Rem..i was touched by My Obama's speech too..bangga pun ada sbb dia lefthanded cam mak..wakakak

a.z.z.a.y.d said...

Typo..My Obama = Mr. Obama..

Olpicture said...

ops... siapa iron lady ituh...Hmmmmmm i wonder...

mohdsazali said...

wah2 tahniah jugakla kepada thatttttt iron lady.(macam tahu jea sapa dia... dia tue mesti canttekkkkk kan.... he he he)

Bos ini membuktikan kita2 boleh buat keje n dipercayai oleh pihak atasan.

Bos just to inform you... hujung minggu baru nie adalah minggu yang paling sibuk n letih sekali.... guest what.... saya dah jadi warga Putrajaya mulai 24 January 2009, Umah tingkat 7 blok presint 9 fasa 7 "kaler pink" yang mengadap jalan.... tak habis kemas lagi... berselerak kotak2... hanya sempat pasang TV... katil jea.... tue pun ada lagi pinggan mangkuk di umah kat OU....

Entah la bila boleh habis mengemas.... nanti bila balik malaysia boleh la mai umah saya... say dok sorang....

Bos dont worry i doakan you lulus punya...

MyNatrah (Ku Nat) said...

Perghh Abg Lam, caya ahhhh.....esey ingat lagi ekau ponah cakap nak jadi doktor....tak lama lagi tercapailah cito2 tu..walaupun doktor falsafah. Kawan pun semua international...tak macam kami nie. Anyway good luck to you we wish all the best to you.