Wednesday, November 19, 2008

Tribute to Jamie...Mimi n Amin...

Dear frenz...aku sebenar nyer tersentuh ngan tulisan tiga bloggers ni...korang boleh baca blog2 depa kat ruangan blog yg ade kat tepi blog aku ni...buat Jamie....entree blog ko yg terkini mmg menyentuh hati...I terpikir sejenak ttg diri...mmg byk benar nyer kata2 yg tertulis tu...I percaya BUKAN SUME ORG NAK BERKAWAN DGN KITE DAN BUKAN SUME ORG BOLEH JADIK KAWAN KITE...time2 mcm ni aku teringat satu ketika dulu ade sorang kenalan aku penah cakap kadang2 bukan salah kite atau salah org yg kite nk berkawan tu tapi ini lah asal kejadian kite...dah tuhan jadik kan kite mcm ni...tk de chemistry...kadang2 kite rase org tu la yg terbaik tp sebenarnyer bukan...itu cuma mainan perasaan kite...tapi Insya-Allah melalui mase kite akan terima hakikat yg kite bukan disenangi oleh sume org...dia tidak membenci...dan dia juga tidak selesa dgn kite...lumrah kehidupan...so sebagai menghargai kata2 tu aku nk quote beberapa potong ayat dr blog Jamie yg aku kira worth sharing...

"Mungkin Tuhan sengaja mahu kita berjumpa dengan orang yang salah sebelum menemui insan yang betul supaya apabila kita akhirnya menemui insan yang betul, kita akan tahu bagaimana untuk bersyukur dengan nikmat pemberian dan hikmah di sebalik pemberian tersebut. Apabila salah satu pintu kebahagiaan tertutup, yang lain akan terbuka tapi lazimnya kita akan memandang pintu yang telah tertutup itu terlalu lama hinggakan kita tidak nampak pintu yang telahpun dibukakan untuk kita"
Aku mmg setuju benar...kite terlalu leka dgn pintu yg telah tertutup tu smpai kite terlupa nk tgk pintu yg dh lama terbuka kt depan kite...buat yg penah melalui nyer...percaya lah...jangan pandang belakang...kehidupan harus diteruskan...biarlah ia menjadi kenangan...kite tidak mungkin akan lupa kan ape yg ade di belakang pintu tu tapi kite harus pasrah bahawa kehadiran kite tidak lagi diperlukan dibalik pintu itu...tanggungjawab kite telah selesai...move on..."Memang benar yang kita tidak akan tahu apa yang telah kita punyai sehinggalah kita kehilangannya dan juga benar bahawa kita tidak tahu apa yang kita rindukan sehinggalah 'ia' datang"..."Anda tidak boleh meneruskan kehidupan dengan sempurna sehingga anda melupakan kegagalan dan kekecewaan masa silam. Semasa anda dilahirkan, anda menangis dan orang disekeliling anda tersenyum. Teruskanlah hidup anda supaya apabila anda mati nanti, andalah yang akan tersenyum dan orang sekeliling anda pula yang akan menangis"
Aku tk tau la korang yg lain pikir mcm maner tapi aku mmg tersentuh ngan kata2 yg Jamie masuk kan dlm blog dia...thats why aku nk syer ngan korang...
Satu lagi aku tertarik ngan kata2 ORIGINAL dr blog Amin...aku rase its apply to everybody yg pernah melalui nyer...aku harap Amin tk kisah aku syer ngan yg lain2...well blog are suppose to be shared...hmmmm..


"i now understand, redha and to some extend really am sorry with the the days you've wasted on me when we were together... i could finally say this in my heart: "am glad that you meet the person you love"

Hang in there buddy...you will get over it Insya-Allah...tapi ape pun sentiasa ingat..."Ia cuma mengambil masa seminit untuk jatuh hati pada seseorang, satu jam untuk menyukai seseorang, satu hari untuk menyintai seseorang tetapi ia mengambil masa sepanjang hidup untuk melupakan seseorang"...

Buat Mimi...life has it ups n down...you just have to be strong...HIJRAH...Insya-Allah itu yg terbaik...always remember when everything else fail...you still have your faith..."Mistakes are painful when they happen. But years latter collection of mistakes is called experience, which leads to success...Insya-Allah..." the beauty is that there's always hope..."Allah swt answers prayers in 3 ways...HE says yes n gives u what u want...HE says no n gives u something better...HE says wait n gives u the best in HIS own time...waulahualam"


Well aku rase mood blog ni agak ke arah jiwang2 lak...opssssss...ape pun aku tulis ni atas dasar persahabatan...tk de kaitan dgn yg hidup atau yg telah mati...ini lah kehidupan kite tk penah leka ngan melakukan kesilapan...aku jugak penah lalui yg kalian lalui ini...its hard but aku bersyukur aku sampai ke sini Insya-Allah hijrah ini yg terbaik buat aku...kalian juga mampu mengharungi nyer...btw kalu korang ade mase lawat2 blog ROSMIN DURHAM...dia ade collection of playlist yg aku suke....especially clip video JANGAN ADE BENCI...




Casey


Jangan Ada Benci


Andainya ada di antara kita nanti Berubah hala serta janji Jangan ada benci Suka dan duka dilalui Jadikan kenangan di sudut hati


Andainya cita-cita tidak kesampaian Ikatan murni terputus di pertengahan Jangan dikesalkan Jangan lantaran kegagalan Kita saling berdendam saling bermusuhan


Ungkit-mengungkiti Sakit-menyakiti Memusnahkan diri


Kita harus tabah dan bersedia


Cekal hadapi kemungkinan yang tiba


Kadangkala yang berlaku Di luar kemahuan kau dan aku


Hayati lah lirik lagu ni...kalu korang hayati...its not about luv...This Is My All Time Fav...hmmmm...mase aku Management Trainee kat L&G kita org kena hafal lirik lagu ni ok...uuuuuuuuuuuuuuu...mase tu mmg la BOSAN!!!!...tapi la ni aku appreciate lak lirik tu...

9 comments:

SeMiN said...

"Feeling without judgement is a washy draught indeed; but judgement untempered by feeling is too bitter and husky a morsel for human deglutition." Charlotte Bronte (1816-1855).... TRIBUTE KO MMG HEBAT MELI! MERESAP JAUH KESUDUT HATI...

rambomadonna said...

Oh Meli... akak tersentuh dengan tribute tuh. Nasib baik lah gambar I yang u upload tuh tak menghampakan.

Princess Mulan said...

Meli, boleh tak kau letak foto aku yang MALATOP??? he he .. tak aci, foto Amin & Jamie nampak gemilang ...

Thanks for being my friend, no matter where u r :)

qirzah said...

Feeling a little emotional in a far away land ke?

I found out a way we can test if someone we call friend is indeed a true one. All it needs is: MONEY. True colors are revealed when "the root of all evil" comes into play, and that's when you know who your true friends are.

Disclaimer: Not to say that I have money, which, for the record, I DO NOT HAVE! Hampeh, I know.

mohdsazali said...

Bos ....

Tersentuh jiwa I.... samapi nak nangis pun ada pagi2 jumaat nie... buat cik jamie yang vouge na en amin yang cun.... ayat2 dalam blog korang memang power....

Bos...
ayat2 tue sumakan ala2 kena la dengan diri i juga.... so i amik ia sebagai pengajaran...

to cik jamie... (baju yang ala2 seksi tue dah lama la dah nak masuk 3 tahun .... so beli la baju kebaya lain he he he he )

z.a.i.r.e.e.n said...

wesss, mana tribute untuk aku???
Hahahahaha.. LOL! Lawak jeh!

rambomadonna said...

Zali: Ayat2 kau memang menyentuh jiwa Zali. Mengenangkan diri ini dah berada dalam kategori miskin tegar. Dah boleh apply pun bantuan JKM hehehe...

Note: sebenarnya semenjak dah "bodylicius" nie kebaya tuh jer yang boleh cover lapisan2 tisu adipos...

Olpicture said...

baru balik PD ni... try 2 SmS u, tapi tak dapat get through...

Thank you for the tribute. Tastefully done! rasa lain macam pula bila di quoted macam tu... when it comes to feeling, so far, i've been upfront (esp when i'm at my upmost emotional state) (which is almost all the time la kan!) on telling how i feel... up to others to take it or leave it...The results? varied. tapi banyak juga yang tak terluah...

thank you again...

to Mimi: ada ke gambar ko yang Malatop? cukup bagus dah Meli SANGGUP letak gambar!

Yusz said...

tersentuh hati aku membaca blog kau.. aku pun pernah rasa macam tu.. satu ketika dulu (atau dua, atau tiga..) i pray to God supaya jadikan aku kawan yang terbaik buat kawan2ku... thanks Ramli, for being my friend..