Sunday, November 16, 2008

Muenster...Muenster...alles klar...schuun...











































































Hai everybody...hmmmmm...sihat ke...ok la aku nk citer kat korang ari jumaat, sabtu n ahad aku pi Muenster...salah sebuah bandar Münster...bandar ni terletak di North Rhine-Westphalia...opsssssssssss...terbelit lidah ok...korang jgn risau...aku pun masih konpius ngan sistem pentadbiran kat Jerman ni...ape pun Jerman amalkan sistem federal so sama mcm M'sia...depa ade kerajaaan persekutuan n kerajaan negeri...so aku rase Westphalia ni salah satu wilayah la kot(hmmmm...mungkin kombinasi beberapa negeri....dlm konteks M'sia...) kalu slah...korang anggap je betul...Perjlnan aku ke sini ambik mase 2 jam keretapi laju...kos nyer XXeuro...perjalanan keretapi nyer seronok...sbb dia lalu beberapa bandar yg aku kira 'cute'....Yg sebenarnyer aku pi ke Muenster ni sbb nk jumpe kawan baru aku...nama dia Cik Rose...yessssssss....mmg baik giler dia ni...terharu sangat ngan layanan dia...korang jgn tk tau aku kenal dia melalui ucapan salam perantauan dalam utusan malaysia...hmmmmmmmmmmmmm...biasa la aku....redah je....dia ni lecturer dlm bidang health sc dr USM Kubang Kerian...lecturer mengajar bakal2 DOKTOR ok...uuuuuuuuuuuuuuuuuuu....bidang dia susah aku nk sebut...tapi ade kaitan ngan perubatan la...dia ni mmg pandai masak...siap buat bekal bagi kat aku....uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa....I miss M'sia...dia dh dok sini tiga tahun so dh paham masalh org2 yg baru sampai kt Jerman ni...Ok cite balik pasai Muenster ni...bandar ni mmg ade terkenal sebagai bandar Universiti...daripada lebih kurang 270,000 penduduk nyer 50,000 adalah terdiri daripada pelajar...terdapat 8 universiti kat sini...utk makluman korang Institut Max Planck...hmmmmmmm...bagi yg tk tau Inst ni mmg famous dalam bidang Biomedcine n byk research dlm kanser...terletak kat sini gak...so Cik Rose yg aku jumpe tu bukan la calang2 org...syhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh....

3 comments:

mohdsazali said...

bos...

Selamat Pagi(malaysia la nie pukul 8.30pg. bos kenapa nampak you ala2 kurus sikit la..... x lalu makan ke....

Bos you g muenster ngan sapa.... balak baru ke he he he he he...

tak da ka gambaq cik rose tue nak la tengok juga...... rupanyer macam mana? yang baik hati sangat tue....

z.a.i.r.e.e.n said...

good for you..!
keep the postings and pictures coming. and make sure you use the book we gave you. ops...

btw, bila kau nak pegi alps ski ni? nanti blog about it, ok.

a.z.z.a.y.d said...

Tak kuasa tengok Rem nyer pose...isk..