Sunday, June 6, 2010

Yang panas itu mentari...

Ahad 06.06.2010...jam 3 petang waktu Bonn...

Diam tk diam sudah lima bulan aku kembali semula ke Bonn slps 'fieldwork'...pantas mase berlalu...jika sewaktu kembali nyer aku ke sini cuaca masih dingin kini mentari sudah mula bersinar panas...waktu maghrib dan subuh juga sudah berubah drastik...dugaan...sememang nyer kami sedang melewati penghujung musim bunga...udah menghampiri musim panas...d luar suasana panas terik dr pagi mula berubah mendung...ramalan cuaca mengatakan akan hujan petang ini...syukur...aku sememangnyer tidak tahan dgn cuaca panas d sini...waima d Msia juga....opssssssssssssss...terslebih dahulu aku ingin memohon maaf kpd teman2 yg setia membaca nukilan d blog ini...gambar2 terkini tidak sempat d sertakan dengan tulisan kali ini...aku asyik tertinggal kamera...hmmmmmm...

Ok minggu ni aku ade beberapa topik yg menarik utk d ulas:

1) Dgn kehangatan cuaca d sini maka bermula lah era berpakaian "less is more"...aku kekdng lucu tgk org2 kt sini..."Confidence level" depa mmg tinggi...selamba2 badak je dressing "less"....tk kose ok...kalu yg body meletop...I no komen...tp kalu yg mcm "Kungfu Panda"...ewwwwwwwwwwwwww...scary movie ok...baik yg pompuan mau pun yg lelaki...kalu kt padang tgh kota tk payah citer..cuci mata uolsssss...hehehehehe...depa time2 panas gini suke makan aiskrim n ddk melepak tgh panas sambil baca buku...yg tk tahan tu biler depa dok sapu "sun block" kt body...ewwwwwwwwwwww...very the BLOCK!!!!...opssssssssssssss....time2 gini la kite bersyukur ngan kulit kite yg kaya dgn melanin...in fact kalu tgk dekat2 kulit kite jauh lebih cantik dr depa...ewwwwwwwwwwww...hehehehe...syukur....ape pun aku akan cube usahakan gambar2 utk tatapan...aku sebenarnyer takut nk amik gambar takut depa ingat aku ni "pervert" pulak nnt...tp korang just gunakan daya imaginasi yg ade....so time2 camni la sebenarnyer culture shock buat kite2 yg dr negara yg "tutup2" sbb depa "bukak2"...hahahahaha...tu je la utk kali ni next week aku akan review ngan gambar...Insya-Allah...

2) Aku nk ulas pasai berita2 kt tanahair pasai statistik...ade satu hari tu muka depan akhbar terpampang...42% kakitangan awam terlibat rasuah...kemudian tu beberapa hari kemudian satu lagi statistik pasai kakitangan awam pinjam ah long beli kereta...mmmmmm...aku no komen...aku sering bertanyer sape yg ade authority keluarkan statistik?...aku tgk suke2 je sume org dok bagi statistik merata2....kebykannyer merapu...aku suke tgk berita pilihanraya...dh dua kali pilihanraya kecil yg aku mmg ikut betul2...aku pelik sbb kebykan media dok highlight sorang pensyarah UM ni n depa tulis kat situ PAKAR BIDANG POLITIK!!!!....heloooooooooooooo...aku kenal pensyarah tu ok...aku tk penah tau pun dia mengajar politik...yg aku tau dia dok mengajar pasai media...yg aku kelakar....mungkin ramai tk perasan tp aku just ikut ape dia ckp n aku tgk keputusan pilihanraya...mmg bertentangan...ape yg dia ckp sume...ewwwwwwwwww...mcm maner la media Msia boleh senang2 bg gelaran kt seseorg tu PAKAR something2...kesian sebahagian wartawan kt Msia...tk penah ade sifat menyelidik...tangkap muat je...

3) Minggu ni ade sorg teman akan menerima surat yg akan mengubah segalanyer...hehehehe...biarlah rahsia...aku belum dpt "green light" utk citer kisah tu...nnnt aku akan ulas...Tahniah kepada teman tersebut...Tahniah10x...sure lps ni pakai aksessori pearl....ospppppppppppppssssssssssssssssss...

Ok sume tu je la utk minggu ni...ingat..."less is more"...hahahahaha...

Ikhlas...
Ramli Nordin
Pariser Str
Bonn

18 comments:

MIZZOU said...

nasib baik U tengah cuti...kalau tak, banyak la dapat dosa kering sebab 'less' tu...hahaha

Unknown said...

Mizzou...
Masalahnyer hari2 biasa pun same...depa mmg suke "tayang body"...scary sgt....hehehehe

nali said...

yang panas itu api neraka...

z.a.i.r.e.e.n said...

sapa? sapa? (kecoh je aku)

Unknown said...

Nali...
No komen...

Yeen...
Soalan ko rujuk yg mane? yg tayang body atau surat tu?...kalu tayang body tu hehehehe...kalu surat tu tunggguuuuuuuuuuuuuuuuu....

azzayd said...

Yeen, meh aku bg hint siapa :

hmmm sesuai ke nak pakai pearl kalau berkumis nipis di bibir ewwww ( hahahaha ni sengkap jarang nyer tekaan).....

Nazli - api neraka kat German ke, NZ? ke kat US? hahahahaha

Rem - apa lagi ko tayang laa jugak apa2 yg patut!

Unknown said...

azzayd...

wah..wah...wah...aku bukan tk nk tayang tp takut persepsi masyrkt di tanahair...wahhhhhh....kose uolsssss....hehehehehe

Azlee said...

Mmg panas skang ni even kt M'sia pun.Hmm td baru abis konvo DPA dgn baju no.1 yg tebal membahangkan badan ditengah panas merembang pagi2 buta kan..semata2 tunggu giliran nk amik gambar ngan KSN...Finally, aku dh dpt pun diploma tu..Kepujian jer tapi x per drpd aku cuma lulus kan...ader 25 org batch aku yg sekadar lulus oopppsss...

Unknown said...

AJ Zone...

Tahniah uols...
Tk kisah la ape pun keputusan nyer...tk de kesan pun...yg penting berkhidmat utk rakyat dan negara demi Allah swt...wahhhhhh...

a.z.z.a.y.d said...

BTW apa beza lulus dgn kepujian yea..aku dah lupa..yg aku tau..aku pun dapat lulus jer dulu.Takpe Azlee...DPA credential doesn't mean anything..just formalities...tak laku pun if nak mintak masuk grad school :P

nali said...

Azlee tahniah...yg ptg berkonvo sakan!!! Azzayd...sure le api neraka german...and btw, u rasa sesuai ke tuan punya blog ni ber-less utk nampak more...

Unknown said...

azzayd...
I setuju sesgt...I cume suke program2 luar dlm DPA...yg exam n result tu whtever...tk de kesan pun...

nali...
tak baekkkkk...kite kalu less mau aje ppl ask 4 MORE...opsssssssssssss...

Aliff Firdaus said...

Meli & Nali,

Tq..yg penting kita dh lepas azab DPA tu.Tak kisahlah Cemerlang ker, Kepujian or Lulus..walaupun org pandang hinss kt yg lulus oppsss..x sangka u ols..org2 yg kita tgk gila kuasa, dpt award ms modul luar & involve dlm byk aktiviti DPA lastly cuma dpt lulus jer..kita terkezzzut okk..lastly,akademik jugak yg org pandang hehehe...pulun 10 award pun ms DPA tapi exam out x guna jugak oppsss...

Azzayd,

Ntah la..yg kita tahu, lulus tu ibaratnya mcm 3rd class kalau konvo kt U...cuma ada ke tidak kesan kt service x tau la pulak..ala bg kita klu kita buat keja ok x kisahlah dpt lulus punn..ya la buat apa dpt cemerlang klu gi interview HLP pun smp 3 kali kannn opppsss....x mambantu pun cemerlang tu..org pandang hinass masa konvo DPA jerrr..lepas tu org dh x ingat dh..

Unknown said...

AJ Zone...
Kelakar je baca komen U...hahahahaha...klasssss....

z.a.i.r.e.e.n said...

azzayd: aku rasa aku tahu sapa yg ko hint tu..

tapi Rem, surat apa????

Ha'ah takde makna pun dapat cemerlang ke, lulus ke ..same je. takde kesan pun for future career. contoh terbaik adalah siri sendiri -- HLP pun tak lepas! hahaha! Lain la org kat Bonn tu.. hebat sokmo! heehe..

Unknown said...

Yeen...
Surat tu tk de kena ngan kite sume...ade slh sorg member I naik pangkat...nnt la I citer...

pasai DPA tu...hahahahhah...tk baekkkk....I cume kepujian je uolsss...

Anonymous said...

nasib jugak aku x terlepas jadik wartawan dulu.....azabnya nak kena jwb soklan2 cepumas encik meli..

Unknown said...

vivavogue...
heheheheh...kalu ko jadik reporter sure aku baik...hehehehe