Sunday, March 14, 2010

Dugaan..Cabaran...Tekanan...

Ahad...14.03.2010...jam 10.02am...

Aku sebenarnyer minggu ni nk tulis pasai research aku...tp aku dpt msg dr teman rapat aku yang berada jauh dr tanahair ibu kesayangan nya di timpa kemalangan petang semalam...aku terkedu...terdiam...aku membiarkan dia meluahkan perasaan nyer...aku berkongsi kesedihan nyer...aku ingat lagi seorg lagi teman yg baru sampai utk melanjutkan pelajaran ke UK tahun yang lalu...ayah nyer d masukkan ke ICU...dia hilang arah...ni adelah antara dugaan paling besar bg mrk2 yg melanjutkan pelajaran jauh dr bumi Malaysia...biler keluarga d timpa perkara2 sebegini kite menjadi hilang arah...tiada ape yg termampu di buat...hanya airmata menjadi teman setia...waktu2 sebegitu...saat2 solat bersendirian kite merasakan tiada ape yg bernilai d dalam dunia ini...hanya tuhan tmpt mengadu....mase2 sebegini la kite tau betapa kerdil nyer kite d bumi ini...

Aku berdoa agar kedua2 teman aku ini akan terus tabah...Insya-Allah segala ujian ini ade hikmah d sebalik nyer...mungkin d saat dan ketika ini kalian merasakan ia terlalu berat...tp percaya lah Allah swt tidak menguji seseorg itu lebih dr ape yg dia mampu tanggung...aku hanya mampu berkongsi kesedihan kalian dr jauh...itu sahaja yg termampu aku lakukan wahai sahabat...

Sekian, wassalam
10.22am
Parisser Str
Bonn
Republik Jerman

3 comments:

rambomadonna said...

One of the reasons I macam malas nak sambung belajar luar negara. Dah lah aku sendiri pun Lone Ranger sejak aku 7 years old, family apart. Bila dah besar2 ni rasa nak hubungkan semua orang semula. This is when Good Friends are badly needed!

Princess Mulan said...

semoga mereka tabah dengan dugaan Yang Maha Esa :D

please keep me updated!

SeMiN said...

Menghadapi saat2 sukar seperti itu... mmg terasa begitu perit ... tp apa yang mampu kita lakukan adalah terus berdoa dan mengharapkan belas dari Yg Maha Esa... moga sahabat kita yang menghadapi keperitan ini dikurniakan kesabaran dan ketenangan olehNya. InsyaAllah