Friday, November 20, 2009

News...News...News...

Friday...20.11.2009...

Episod Nur Kasih arini mmg touching....aku mmg salute abis kt director n penulis citer ni...the BEST...
ok topik aku arini ialah berita-berita yg aku lupe nk tulis sepanjang dua minggu ni:
1) Aku dh jumpe supervisor aku kt Penang tempohari...Semin d "dragged" along...hehehe...thank u...so setakat ni aku on track...tp ade la beberapa benda yg aku kena siapkan...n dia nk aku siap kan indepth interview aku...ushhhhhhhhhhhh....hour glass....arghhhhhhhhhhhhhhh....
2) Minggu ni aku selak2 suratkhabar ade beberapa berita yg aku tumpang happy...yg first boss lama aku la ni telah dilantik sbg CEO MRCB yg baru....En Razeek...aku ingat lg mase aku mula2 start keje kt L&G...mase tu ade 16 org jadik management trainee...kami batch ke 3...mmg seriau la mase tu...so mase lawatan ke Lembah Beringin Sdn Bhd...after taklimat oleh En Lotfy(yup sekrg ni he is one of the big shot kt KWSP)....so kami tlh d 'interview' oleh En Razeek...after six month mase posting aku tima surat aku d posting ke Lembah Beringin...hmmmmmm...I must have said something during the interview....tp ape pun aku happy keje ngan dia...dia mmg tegas n sharp...english dia very the vast...aku jarang dgr dia cakap melayu...mase aku keje kt KPKT aku penah jumpe dia secara tk sengaja mase lunch kt PBD n the best thing is dia still ingat aku...n yg kelakar nyer mase jumpe tu dia cakap melayu ngan aku...hmmmmm....finally....
Satu lg Dato Ismail(aku kenal dia sbg En Ismail)...lecturer planning law aku mase kt UM dh d lantik jadik peneraju Wilayah Iskandar...yup....dia ni pun best...dia ni town planner n ade background law....dia mmg kewl n mmg best amik paper dia...Tahniah to both of them...syukur aku penah keje ngan depa2 ni...I wish them all the best...
3) Kakak Stats kt EPU dh berangakt ke Mekah...aku doakan dia dpt Haji Mabrur....aku mintak gak dia doa kn yg terbaik utk aku...Insya-Allah...
4) Hsemate aku dh balik dr trip ke London n Paris...komen dia...LONDON is the BEST...I agree...hehehe...in fact dia kate dia akan make sure dia dpt buat master dia kt London...gud luck...
5) Nazli is coming back for christmas vacation 8 dec ni...kami plan nk celebrate new year kt Terengganu...tp la ni ade la pulak taun sedang merebak....ewwwwwwwwwwww.....
6) Azirul dh pilih Aberdeen utk master dia....Insya-Allah...its one of the most beau city kt UK...sure njoy...
7) To my blogger buddy....Nikmatul...selamat menyambut hari lahir...semoga d murah kn rezeki n d panjang kn umur...
8)A few of my fren tanyer aku pasai Ustaz yg kena tahan br2 ni n aku ade gak berdebat ngan member2 Vista pasai isu ni...secara kebetulan pulak khutbah jumaat arini ckp pasai benda yg sama...aku rase msyrkt kite ni mudah bagi label...yg pakai tudung ok....yg color rambut TAK OK...yg pakai kopiah very OK...yg rambuk cacak2 TAK OK...yg blaja agama USTAZ...yg sekolah pondok Warak...hmmmmm...aku bukan nk komen benda ni...sbb aku yakin...depa yg pilih bidang2 ni adelah manusia terpilih...Allah swt buka hati mereka utk mendalami bidang2 yg menghubungkan alam manusia ngan penciptanya....syukur...tp ade gak yg terdampar dlm bidang ni sbb tk de bidang lain yg sesuai...so bak kate pepatah nila setitik rosak susu sebelanga....hmmmmm....isu ni aku nyer pandangan mudah je...kalu dh d label sbg Ulamak...Ustaz....Mufti or what not so ACT like One...aku rase kalu ye pun ade org tk setuju ngan pendapat kite or ape2 je la kan...aku rase patut nyer kena la kewl n tima ngan hati terbuka....perlu ke highlight everything dlm media...smpai citer background ko...menjulang diri smpai ke langit...hmmmmm....aku secara peribadi tk la condone ngan ape yg JAIS buat in fact aku bengang biler Ratu Cantik yg penah kena tahan sbb depa Melayu...so tk leh pakai BIKINI...yg aku pelik nyer biler pertandingan bina badan lelaki boleh pulak!!!!!...pakai seluar dalam kt public....hmmmmm...ade beza ke dosa depa ni....opssssssss...emo ok.....tp dlm isu ni aku setuju ngan JAIS...kalu dh ade undang2 so kena la patuhi...just bcoz ko ade PhD dlm bidang agama or what not tak semesti nyer ko tau sume....aku ingat lg kt UM dulu ade sorang minah eurasian ni nama dia Dr Patricia Martinez...dia ni satu2 nyer non muslim yg ade PhD dlm Islamic Studies kt Msia(ni dia claim aku tk nk komen)....n dia ni boleh ckp arab...dia baca Al-Quran...so aku tertanyer dia ni blh tk kite gelar USTAZAH!!!!...tk paham la aku....yg aku lg pelik la ni sume org dok berceriter pasai Islam...sume org nk bagi pendapat...yg tk reti pasai Islam pun tk nk mengalah n nk gak bg pendapat...yg pelik nyer golongan2 mcm ni yg d highlight oleh media...ade hidden agenda ke...hmmmmmm....
ok la sblm aku melalut baik aku stop...hehehehe...
btw Jai Gud Luck ngan Yale....hmmmmmm

5 comments:

a.z.z.a.y.d said...

wah Jai nak ke Yale ke..hmmmm..aim ivy league saje kawan kita tu ye.Northeastern tak pandang dah..:P

Rem..perlu ke highlight COLOR RAMBUT tu?ewwwww

Neasuci said...

Thanks! Bila nak balik Bonn? Good to hear that you're progressing welln with the research. All the best.

z.a.i.r.e.e.n said...

what's with jai and yale? wahhhh.. hebat hebat..

and like aina, terasa pedasnya bab2 color rambut n tak pakai tudung. but i agree with no. 7.

Yusz said...

Ramli, kalau yg color rambut dan pakai tudung - kira baik ke, jahat?? ehehehhe
Tapi betul, yg pakai tudung belum tentu pandai baca Quran, yg color rambut lak, ada yg baca Quran sangat sedap... Let's not be too quick in judging a person...

SeMiN said...

amboi komen - komen ko.... vassss sgt... nur kasih la katakan hehehe... but well! who's that intelligent young man, Mr. Ramli? kui kui kui! ;-)