Friday, September 11, 2009

Jangan menyesal...

Jumaat: 11.09.09...Salam sume...

Mlm ni spt biasa NurKasih ke udara lg...tk miss ok...opsssssssssssssss....so salah satu skrip dlm drama ni ialah sewaktu Aidil(ni wakta abg...antara watak penting la...) ngan Adam(watak adik....)...so sewaktu depa tgh berbual ttg mase depan Adam dan isterinyer so Aidil telah meluah kah kata2 yg aku kira menusuk ke jiwa....dia cakap "Nabi tk suke org yg menyesal...."...aku tersentuh ngan kata2 ni sebenarnyer...dlm kehidupan harian kite byk benda yg kite sesal kan:
1) Menyesal sbb tk buat ni...tk buat tu....
2) Menyesal dapat yg ni...tk dpt yg tu...
3) Menyesal sbb ckp yg ni...tk ckp yg tu....
4) Menyesal sbb jumpe yg ni...tk jumpe yg tu...
5) Menyesal sbb beli yg ni...tk beli yg tu...
The list can go on and on...
Kadang2 kite menyesal benda2 yg kecik...kadang2 kite menyesal benda2 yg besar...Aku pun selalu menyesal benda2 yg dh berlaku(most of the time kite menyesal biler kite dh buat keputusan ttg sesuatu...)...so mase aku menulis entry ni...aku dh decide aku akan cube hilangkan penyesalan aku......Perjalanan hidup kite masih jauh(kalu di kurniakan nyawa)...so why should I look back n live my life with yesterday when I can enjoy today and look forward for tomorrow...I just hope Allah swt akan beri kn aku kekuatan...
So korang2 yg baca blog aku ni cube la renung2 kan tulisan aku ni...ni la pengaruh NurKasih...opssssssssssssss....

8 comments:

SeMiN said...

hmmmm... mmg banyak dialog dlm drama tu yg cukup penuh bermakna...dan sesuai sgt utk muhasabah...huhuhu

rambomadonna said...

Betul Meli ... I agree to that. Sometimes things happen for a reason, and why we are created as who and for who is also for reasons. I for once never want to live my life in regrets.

z.a.i.r.e.e.n said...

very deep. but very true. everything that happens, ada hikmahnya.

(sampai sekarang aku taktau apa benda cerita nurkasih yg orang dok bising2 ni.. nnti aku check out kat tv3 website la..)

a.z.z.a.y.d said...

org kata skrip ending Nur Kasih tu dah ada..anyone who has it forward to me plisss!

rambomadonna said...

yeen, aku malu nak mengaku tapi aku pun tak tgk2 lagi Nur Kasih yang disebut2 itew hehehe

Azlee said...

Orang yg selalu menyesal ni sbb dier selalu sgt buat salah...terutama kat org lain...kalau x menyesal plak, itu dh bukan lah manusia namanya...mustahil seseorang tu x kan menyesal dlm hidup...sikit pasti terasa...kalau x, mcm kita ader kepala tapi x der otak...kita ader badan tapi x der hati...renung2kan dan selamat beramalllll

zibalbo said...

menarik membaca blog Anda, salam kenal, saya dari indonesia.

memang benar jangan pernah menyesal, demikian juga jangan pernah mnyerah!

ok kunjungi galleryku juga ya...

salam dari Jogja..

Ramli Nordin said...

Salam buat saudara Zibalbo...

Terima kasih kerna mengikuti blog saya...saya udah membaca blog saudara...menarik....Salam Ramadhan...
btw saya sememangnya suka "menyerah"...opsssssssssss...hehehe