Sunday, April 18, 2010

Debu...debu...puin..puin...

18 April 2010...jam 11 mlm...Musim bunga d Bonn...

Sebenarnyer aku malas nk mencoret berita d ruangan ini minggu ini...namun kugagahi demi meneruskan routine hujung mingguku...

Minggu ni adelah kesekian minggu2 yg telah memasuki Musim Bunga d Benua Eropah...namun aku tidak merasakan sebarang perubahan ketara...aku masih bergerak dengan jaket...mungkin nipis dr biasa tp masih...aku mencemburi rakan2 d Benua Amerika yg sudah mampu ber"T-Shirt"...wlbgmnpun aku yakin dan percaya keadaan d sini lebih selesa dr d Tanahair...opssssssssssss...hehehehe...

Aku masih tiada koleksi gambar musim bunga...Insya-Allah akan aku usahakan...smlm sekumpulan kecil anak2 M'sia telah berkumpul utk meraikan kewujudan Kelab Anak Malaysia Bonn....hehehehe...nama nyer gah...ahli nyer 3 org je....mmmmmmmmmmmm...gambar tk de lagi...nnt la...aku tk bwk kamera so aku terpaksa menanti teman yg hadir utk meng"upload"...sabar la yer...basically dr senarai yg kami kumpul cume ade 5 student Msia d Bonn...awalnyer 6 tp sorang telah menamatkan pengajian dn mungkin dlm perjalanan pulang ke tanahair...kalu tk kansel la flight dia...drpd jumlah 5 org tu...2 adelah pasangan suami isteri dn mereka menetap luar dr "radius" bandar Bonn so kami tk jumpe...tp kami tau depa ni wujud....opsssssssssssss...so tinggal 3 yg hadir smlm...sorang undergrad dlm bidang matematik dan 2 lagi tu aku n sorang lagi student PhD gak d Inst yg aku blaja...so tu je la komuniti student yg diketahui wujud d Bonn ni...wlbgmpun ini adelah statistik tk rasmi kami...so kalu ade yg lain2 tu kami tk pasti...n of coz yg kami hitung ni yg student je...sbb kabarnyer ade org Msia yg menetap d sini...

So smlm tu mmg seronok n njoy sbb that was the first time kami berkumpul secara rasmi...hehehehe...siap buat potluck n sesi2 Msia...biasa la kan kalu dh nama nyer Msia so biler jumpe ape lg...riuh tk ingat n sesi umpat2 Jerman...hehehehe...kelakar je smlm sbb tersasul2 English n Jerman...org2 Jerman ni ade istilah2 yg depa suke guna so smlm kami dok guna sekali...

Ramai yg tanyer ttg letusan gunung berapi tu....mmmmmm...kami tk rase ape pun...tk jerubu or whatnot...tp org2 sini ckp musim bunga ni pelik sbb sejuk...so mungkin ade kaitan dgn tu aku tk tau...tp mmg tk rase musim bunga pun...sejuk...cuma sekarang waktu mlm semakin lewat...maksud aku gelap...pukul 8mlm masih cerah n terang benderang...

ok la tu je utk kali ni...buat teman2 yg komen blog lps:

1) Zali tajuk tu saje je nk catchy supaya suspen...ala2 kewartawanan gtewwww...balik tu tk pasti lagi...byk yg perlu d siapkan...
2) Princess Mulan...maklumlah blog I terpaksa bersaing ngan FB so kena la buat tajuk camni...hehehehe..
3)Rambomadonna...syyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy...nnt pak polisi sentap...hehehehehe...
4)Mirza...biasa la tu...ape pun terima kasih banyak...
5) Neasuci...hehehehe...I ketawa sorang2 baca komen U...I br teringat U penah naik gak kancil tu...hehehehe...azab kan parking kt Putrajaya...
6)Mizzou...biasa je...tk la brutal sgt...hehehehe...air yg tenang jgn d sangka tiada buaya....opsssssssssssss...
7) Azzyd...aku pun kalu blh nk gak buat topik camtu...in fact it is an interesting one kalu d kaitakan ngan intergriti...hehehehe....better stop kang menjela lak aku nyer komen....

p/s: MInggu ni aku sure akan ikut perkembangan politik tanahair...Hulu Selangor...nama mu muncul sekali lagi...segala nyer bermula d sini...ciaooooo....

10 comments:

a.z.z.a.y.d said...

try laa tanya MSD Germany sapa lagi student Msia kat Bonn...kalau depa ada data laa kan..or depa mmg tak kisah? oopps!

rambomadonna said...

Talking about musim bunga ... which actually in real term perubahan cuaca in certain countries ... last saturday aku gi Botanical Garden for the first time in 12 years ... ada lah to handle isu pasal archway masuk to Botanical Garden (yang pd aku lari dari konsep- projek MOTOUR pulak tu huhuhu), I baru tau rupanya even tropical countries like Malaysia pun ada musim bunga (literally musim pokok berbunga).

I was at the Perfume Garden of the Botanical Garden and they told me, somewhere in April-June, pokok2 ni akan berbunga and give perfumy smell.

BTW, I am sure ramai lagi Msian kat Bonn. Bersosial lah!

Unknown said...

Azzayd...
MSD Germany nyer data cume ada 4 org je...mmmmm....so aku rase komen ko mmg vasttttttttttt...hehehehe...btw ko kn mmg suke komen2 vastttt....opssssssss...

Rambomadonna...
Mmg ade musim bunga la kt neg2 Tropik...mmmm...aku tau sbb musim bunga la musim durian...opssssssssss...hehehehe...aku rase la...ttg Msian kt Bonn...tu unfortunately mmg tu je yg ade...sbb org2 Msia ramai kt Aachen and Köln...I mean 4 this region...ape pun ok je sikit2 camni...sbb kalu ramai nnt lain lak jadik nyer...opsssssssss...

MIZZOU said...

kalau ikut kajian, volcanic ashes akan pantulkan balik cahaya matahari...jadinye bumi Europe tahun ni lambat la panasnye....cobaannnn!!!

z.a.i.r.e.e.n said...

must be really beautiful there now, eh? tulips dah banyak ke? kang jadik 'Gadis dan Bunga' pulak (teringat lagu tu time zaman mak budak2 dulu.. hehehe!)

tapi pepehal, take care. weather and climate change now is really BAD. earthquake la, hailstorm la, ash clouds la etc etc.. eee seram teringat cerita 2012!

take care!!

Ramli Nordin said...

Mizzou...mmg sejuk skrg...depa pun dh tak tau nk buat weather forecast camne...sabar je...

Yeen..uwaaaaaaaaaaaa...sedih la baca komen ko...tk tau ngape...tp tetibe je aku jadik sebak...sbb ko dok ulang take care kot...tulip kt sini tk de...I mean not mcm kt Holland...sini mmg weather not so nice sejuk...tp matahari memancar...tq 4 the wish ...uwaaaaaaaa....

Azlee said...

Hulu S'gor hmmm..last week bz kt sana..kena buat byk prog k'jaan neg..this week rest & relax sbb sumer EXCO S'gor dh 'tukar' baju ke prog politik plak..yg penat keja kt state ni bila time cenggini la...siap lagi kena masuk estate n kg org asli..smp mlm tau..ala2 back to nature giteww...

anyway, ko mmg suka bunga kan..almaklumlah masa kt Vista ari tu pun bunga2 u mmg CANTIK & SUBUR sangat...tetiba plak teringat kt 7-8-7 tu...

Ramli Nordin said...

AJzone...
biasa la u kan org kuat YB Eli...sure la kena temankan dia sepanjang masa...7-8-7...mmg byk kenangan kan...uwaaaaaaaaaaa....hehehehe...syyyyyyyyyhhhhhhhhhhhh

Princess Mulan said...

puin.. puin... what's that???

Princess Mulan said...

btw, love the new header! cantekk!!!